söndag 26 april 2009

Njutningstider

Stunder av lycka, nog blir de fler på våren. Titt som tätt ser jag något som gör mig alldeles varm. Som alla våra blåsippor!

Runt rosenbusken växer fler och fler för varje år.
På ena sidan är de blå.

På andra sidan rosalila!

Vårlök dyker upp här och här i trädgården.

Min favoritplats på våren, fullt med scilla, några vitsippor, en och annan krokus och vintergäck som redan blommat över.

Igår var den största njutningen den här lilla tjejen! Vi firade hennes mamma, men när jag kom hem upptäckte jag att jag inte tagit ett enda kort på henne - det var Elin för hela slanten. Fast hennes mamma anas faktisk i bakgrunden :)

Måste bara få visa bilder från påskhelgen också. En glad tjej hemma hos farmor och farfar.

Att gunga för första gången var hissnande....

.... och väldigt roligt!

När jag åkte från kalaset köpte jag jordgubbar och gjorde sen en sallad med ruccola, spenat, färsk sparris, lufttorkad skinka, fetaost, körsbärstomater och så jordgubbarna på toppen. Ringlade över balsamicokräm - herregud så gott! Till frukost hamnade de på smörgåsarna - det måste ni bara testa :)


Tror att jag ska göra som Linda och kalla det här för en livstilsblogg eller nåt istället. Så mycket inredning blir det ju inte nu för tiden, har mer trädgård, bakning, träning, familj och jobb i huvudet och det är ju förstås också det jag vill skriva om. Visserligen är det kanske inte så viktigt, men det kan ju vara bra för er läsare att veta vad ni kan vänta er att få läsa här och så slipper jag känna pressen att jag måste skriva om just inredning. För det finns ju så himla mycket annat i livet än just inredning - eller hur! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga vårtecken! Och en så söt liten tjej : ) Ja livsstilsblogg låter bra! Det är vad min blogg också blivit! Det händer ju så mycket i livet, man koncentrerar sig ju inte enbart på inredning på den lilla fritid man har : )
Ikväll ska jag på yoga på studio yoga hemma! Tänker med andra ord inte alls på inredning just nu.

Kram
Maria

Sjöboden sa...

Kikar in och säger hej!

Nix man vill ju inte känna press. Det är det fina med en privat blogg, man gör ju som man vill :)

Kram C