tisdag 29 april 2008

Litet och trångt

Så här ser vardagsrummet ut idag. Vi har lyckats klämma in både soffgrupp, fåtölj med fotpall och matbord med 6 stolar i det minimala vardagsrummet, så det är inte mycket plats över. Som ni ser gillar vi mörka möbler, men när vi får större skulle jag nog vilja pröva och se om det skulle kunna blandas med en och annan vitmålad, lite lagom avskavd möbel. Ska förmodligen ha ett skrivbord framför ett av fönstrena och jag tror det blir för mycket om vi köper ännu fler mörka möbler, även om rummet kommer att bli ljust och luftigt. Vad tror ni, kan det gå att blanda det mörka med vitmålat? Kanske två höga eller låga vita bokhyllor på var sida om skrivbordet. Kanske en fondtapet på den väggen? Tur att det är ett par månader kvar innan jag måste bestämma mig.....

Nu är det dags att sova så att jag orkar med sista dagen innan långhelgen. God natt!

Inga kommentarer: