torsdag 1 maj 2008

Ritningar

Det är livsfarligt att börja blogga, jag sitter ju som fastklistrad framför datorn hela dagen! En snabb fika ute i solen och sen in igen. Fast jag har i alla fall tagit en promenad, så jag har inte så dåligt samvete. Nedan ser ni hur det såg ut längs mitt promenadstråk förra sommaren. Vägen går längs åkrar och skogar, det är otroligt vackert. Det har alltid varit min dröm att få bo på landet, men ändå nära stan. När längtan efter stadsliv blir för stor tar det bara 45-60 minuter till både Stockholm och Uppsala. Fast efter några timmar i stan längtar jag ut på landet igen.


Jag tänkte visa ritningarna på huset så att ni får se hur det är tänkt att se ut när det är klart. Det blir vitmålad panel med grå knutar och äkta spröjs i fönstrena. Nej, inte särskilt smart när man tänker på fönsterputsning, men vi kunde liksom inte låta bli, det är ju så mycket snyggare!





Fönstrena har redan kommit och min sambo har idag börjat slitet med att måla dem. Tur att han börjar redan nu, för det lär nog ta sin tid innan det är klart..... Herregud, vad många spröjs det är på varje fönster! Det är nu man börjar bli lite efterklok, kanske hade det varit bra med lösa spröjs ändå...... Men, men, lite slit (eller MYCKET slit rättare sagt) är det väl värt!





Inga kommentarer: