fredag 30 maj 2008

Skärgårdshus

Sköna Hem har många fina inredningsreportage på hemsidan. Jag gillar den här verandan, det blir mer mysigt och hemtrevligt med mycket saker på väggarna. Det gäller bara att det inte blir för mycket så att man känner sig överfallen av väggarna och alla saker. Tidigare har jag haft svårt för att sätta upp saker på väggarna, men nu märker jag att det är just såna bilder jag fastnar för. Det blir dessutom mer personligt, eftersom sakerna delvis visar vem som bor där.


Korgstolen är redan inköpt och en till ska det bli när altanen väl är inbyggd. Frågan är bara var de ska stå, framför den blivande öppna spisen eller framför fönstrena. I värsta fall kanske man kan flytta dem efter var man har lust att sitta för tillfället, de är ju inte särskilt tunga.
Huset från Sköna Hem hade en läcker blå matta från Ikea. Jag har ju hittat min drömmatta, men den var väl dyr, så jag hoppas på att hitta någon billigare (vilket inte är så lätt när man är kär - om man nu kan vara det i en matta) och den här var ju faktiskt inte så dum. Fast de har den säkert inte kvar.....




2 kommentarer:

Anonym sa...

Den översta bilden är verkligen urläcker. Man jag tänker att det ska ganska mycket mod till för att man ska våga ta ut svängarna så rejält. Det är ju en risk också att det blir överbelamrat. Man kan ju inte ha så mycket grejer i hela huset..

På andra sidan väggen sa...

Jag håller med dig, jag skulle nog inte heller trivas att ha så mycket saker omkring mig. Det är nog såhär på bild som det ser mysigt ut.