söndag 4 maj 2008

En underbar söndag!

I morse åt vi frukost ute för första gången i år. Te, varma frallor, ägg och Dagens Nyheter till det - en perfekt start på dagen. Sen blev det äntligen lite gjort i trädgården. Krattade ihop alla grenar som jag klippt på äppelträden och sen kapade jag halva "buskträdet" (vet inte vad det är för sort) som ser så risig ut bredvid syrenen. När jag hunnit halvvägs tog orken slut, så jag får fortsätta med det nästa helg. Nu har jag precis kommit hem från första Friskis & Svettispasset på över ett år, gissa om jag är trött i hela kroppen..... Men skönt var det, efteråt i alla fall!
Jag har letat bland mina bilder för att hitta inspiration till vårt vardagsrum. Förmodligen kommer vi att behålla våra skinnsoffor ett tag till, men jag skulle kunna tänka mig blå soffor när det väl är dags att byta. Vita kanske vore snyggast, men jag vet med mig att jag inte skulle stå ut med att tvätta överdragen så ofta som det säkert behövs, så blå får nog sofforna bli istället (så gör det inget om jeansen färgar av sig :-)).

Foto: Pottery Barn

Foto: Willa Nordic

Foto: Victoria Hagan

Foto: Pottery Barn

Foto hittat på nätet, men jag minns inte var!


Det är säkert inte svårt att gissa att jag gillar mörkt trä, både när det gäller golv och möbler. Jag tycker det är jätte fint med alla vita hem som många bloggare visar, men jag saknar tyngden, karaktären som mörkt trä kan ge. För den sakens skull får det förstås inte bli för mycket, för då blir det förstås för tungt och dystert. Fast jag ska erkänna att det vita börjar smyga sig in hos mig med, det är omöjligt att stå emot till slut. Det är främst sovrummet som får stå för det vita i vårt hem, men jag tror att en och annan vitmålad möbler kommer att smyga sig in i vardagsrummet också så småningom......

2 kommentarer:

Anonym sa...

det håller jag med om, mörkt trä ger tyngd åt inredningen. Jättefina bilder. Varför kan man inte köpa Pottery Barn nånstans här i närheten:(

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Vilken rar kommentar du lämnade, jag blev så glad!

Nu är lottningen gjord... ;-)

Kram på dig!

Karin