måndag 12 maj 2008

Lantligt blandat med New England

Nu har vi äntligen bestämt oss för vilka golv och väggar vi ska ha i vardagsrummet. Det blir ett mörkt ekgolv; Dala Flodas Ek Artist Kaffe. Vi har velat fram och tillbaka, rädda att det ska bli för mörkt, men vi rummet kommer att få många fönster och vita väggar med pärlspont så jag tror och hoppas att det blir bra ändå. Det är bara så otroligt snyggt med mörka golv - måste få det nu när vi väl ska lägga nytt!

Väggarna kommer, som sagt, att kläs med pärlspont. Först var jag inne på att ha liggande panel, men eftersom halva rummet har rätt lågt till tak (utbyggnaden kommer däremot att vara öppen upp till nock) vill jag försöka lura ögat och "höja" taket med hjälp av pärlspontens lodräta linjer. Risken med liggande panel är ju att de vågräta linjerna gör att taket känns lägre. Får väl se om det hjälper.... Liggande panel känns mer marint, vilket jag gillar, men nu vill jag blanda in lite mer lantligt för att det inte ska bli för mycket att det marina och New England.

Nu ska jag se om jag kan lära mig att göra collage som jag kan lägga upp här. Har sett att många andra bloggare gör det, men vet inte hur de gör. Måste se om jag kan klura ut det....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Vilken inspirerande sida. Vi är i startgroparna till ett liknande projekt. Alltid kul med lite tips.