måndag 2 juni 2008

Vi går mot ljusare tider....

Jag börjar bli mer och mer sugen på vita möbler. Inte kan väl det bero på "bloggpåverkan"? ;-) Vårt blivande mörka golv ska få samsas med vitmålade väggar med råspont. Tyvärr lär jag få stå ut med de bruna skinnsofforna ett tag till, frågan är om det går att ha ett vitt soffbord till? Tvärt om ser man ju ofta, vita soffor med mörkt bord. Men hur blir det då med bruna soffor och vitt soffbord? Har letat som en tok efter inspiration och har bara lyckats hitta en enda bild som inte var så dum. Om man har en rätt ljus matta under, skulle det inte kunna funka då? Tja, vem frågar jag egentligen - det är ju vi som ska trivas. Men ändå, skulle gärna vilja ha lite tips :-)




Hittade inspiration hos Slettvoll, fast med vita soffor förstås. Här är det i alla fall mörkt golv och vit råspont, sååå snyggt!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart det går att ha ett vitt soffbord till bruna soffor : ) Har du mycket annat ljust i rummet som väger upp så kommer det mörka i sofforna ge tyngd till rummet! Vi har en mörk soffa och kommer troligen att skaffa ett vitt soffbord : )

Ha en trevlig kväll!
Kram Maria

Sjöboden sa...

Jag har oxå bruna skinnsoffor i tv-rummet...änsålänge. Synd att soffor ska var sååå dyrt. Det går säkert bra med ett ljust bord. Du piffar säkert till det så set blir fint!
kram C

På andra sidan väggen sa...

Det var precis vad jag ville höra! :-) Tänk att det kan pigga upp så mycket med lite positiva kommentarer - Tack!

Nu är det bara att leta fram några snygga vita soffbord på nätet!

Trevlig kväll till er med!

Kram,
Ann