måndag 30 juni 2008

En härligt regnig dag

Visst är det skönt med en riktigt regnig dag ibland, så att man får vara inne och pyssla utan att känna sig tvungen att gå ut i solen. Det får förstås inte bli för många regniga dagar, då förlorar de ju sin charm, men en lite då och då är bara mysigt. Det har verkligen vräkt ner, det har det visst gjort på många ställen i landet. Hoppas att ni slapp vara ute när det var som värst. Nu är det uppehåll, solen tittar fram mellan molnen och det luktar så gott där jag sitter vid det öppna fönstret. Utanför hänger jasminen med de långa, blomfyllda grenarna, tung efter regnet. Den ska jag klippa ner ordentligt när den blommat klart, den har blivit helt kal nedtill.


Jag glömde att visa några saker igår, som jag köpte i Helsingfors;




De här vackra kopparna hittade jag hos White & White. Jag har spanat på de här tidigare, för de finns hos Par Courrier, men då var jag mest sugen på dem i blått. De fanns inte hos White & White, så det blev vita istället. Nu är jag väldigt glad att jag gjorde det, de passar så himla bra tillsammans med blått och mörkt trä. Tror nog att det kan bli mer vitt porslin framöver här hemma, de har gett mersmak :-)



På båten köpte jag en väska också. Superbra med massor med fack och rätt billlig var den också. Till och med J tyckte att jag skulle köpa en, den är liksom jag på nåt sätt.
En födelsedagspresent har piffat upp vår hall, ska jag se om jag får till några bra bilder så att ni får se.

1 kommentar:

Nicole sa...

Jag hittade in till din fina blogg via Lyckostunder. Vilka härliga saker du shoppat i Helsingfors!