onsdag 25 juni 2008

Snart bär det av till Helsingfors

I morgon åker vi iväg på sommarens enda utlandstripp, en 36-timmarskryssning till Helsingfors. Tänkte naturligtvis se om de har några roliga inredningsbutiker, men när jag letat på nätet har jag bara hittat moderna varianter, inga butiker inspirerade av Damnark, Frankrike eller New England. Ja, jag vet att det kanske är dumt att leta efter det när det är till Finland jag ska, men såna butiker går ju att hitta i Sverige så då kanske Finland har ett och annat guldkorn också. Är det någon som har något förslag så är jag tacksam!


Idag kommer mamma och pappa hit. Det ska bli kul, det blir inte så ofta trots att vi bara bor en timmes bilväg ifrån varandra. Ska ta och pyssla lite så att det blir fint, mamma bukar lägga märke till alla detaljer, så det är tacksamt att göra fint när hon ska komma (dam och sånt ser hon dock inte, tack och lov! Eller så är det så att hon helt enkelt inte kommenterar det :-)).


Jag ska också passa på att göra i ordning gästrummet, där min bonusdotter sover när hon väl är här, för på lördag kommer L&P hit med sin dotter och sover över. Kanske ska passa på att ta en före bild så att ni kan avgöra om det blev någon förbättring ;-)

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Svar: Nääe tyvärr har jag inga butikstips åt dig, åker så sällan till H:fors och då blir det främst till Ikea. En butik med väldigt fina saker är ju ändå Pentik som väl borde finnas där. Fast du har rätt, finsk inredning är ju nog mer modern...

sand mellan tårna sa...

Tack för dina snälla ord om vårt badrum! Kul när det man lägger upp blir omtyckt!

Ha en härlig kryssning, själv skall jag åka Eckerölinjen imorgon.... den är väl från dina hemtrakter....typ.... tror jag!

Kram L

Anonym sa...

Hoppas ni får det trevligt i finland. Om du hittat någon bra affär skriv det så vi andra kan få tips.
MVH smillasplats.blogg.se

Gårdsromantik sa...

Hoppas resan var lyckad och att du hittade någon mysig butik!

Kram Maud