söndag 22 juni 2008

Nu har vi börjat!

Hoppas att ni alla har haft en underbar midsommarafton! Vi var som vanligt hos brorsan och njöt av sällskapet, dansen runt stången (nä, dansade inte, men det är alltid kul att titta på ;-)), maten och vädret. Den nästan obligatoriska regnskuren kom mellan fikat och grillningen så det gjorde inget.
Igår var jag helt slut. Luften gick nog ur mig när midsommaraftonen var över. Vinet kan det väl aldrig ha berott på va? ;-) J var desto piggare, han både målade fönster, tog bort staketet runt altanen och började bila bort det översta ytskikten. Vi har alltså börjat bygget!!!!!! Det känns så otroligt bra! Jag har längtat så långe att jag nästan varit rädd för att det aldrig ska bli av. Nu är jag glad och förväntansfull, som ett barn på julaftons morgon.
Så här såg det ut innan vi började:

Möblerna fick flytta ner på gräsmattan:



och blommorna hamnade på nya uteplatsen (som nog snarare blir byggarbetsplats nu i sommar):

Nästan hela räcket borta:


J bilar bort ytskiktet:

Så här ser det ut nu:

Idag ska J bila bort resten av ytskiktet och jag ska beskära syrenerna så att de blir buskigare och därmed skärmar av lite mer mot grannarna. Insynen ökar ju betydligt nu när vi "flyttat ner" från altanen och jag är ju lite av en eremit (tycker J), jag vill liksom vara ifred utan att de kan kika in och se allt jag gör. Dessutom blir det ju mysigare om tomten skärmas av lite mer, så att man kan göra olika rum i trädgården. Där är vi väl inte helt överens, J och jag, han tycker det är bra när det är öppet med stor gräsmatta. Så jag får väl smyga in en buske och ett träd i taget, till slut förstår han nog vad jag menar :-)

2 kommentarer:

A home far away sa...

OJ då har ni inget problem med sysselsättning i sommar, hihi. Spännande att se resultat blir det ivarjefall.

Ha en fin vecka
Gunilla

E* sa...

hej!
Tack för din kommentar! Spännande med ert altan projekt. Kikar säkert in senare i sommar för att se hur det framskrider! Lycka till!/kram