söndag 8 juni 2008

Utmanad

Jag har fått en utmaning från Sjöboden:
Rules: You have to answer the questions about yourself. At the end of the post you pass on the questions to 6 oyher bloggers and list their names. Then write them a comment telling them, that they've been tagged and ask them to read your blog. Let the person who tagged you know that you've accepted the challenge and refer to your post.

1. What did you do 10 years ago?
Skulle precis flytta till Tullinge och jobbade som sekreterare på Proffice, tror jag var på Skandinaviska Färginstitutet den våren.

2. What five items are on your to-do-list today?
1, Skriva kort till mina elever
2, Läsa igenom de sista resedagböckerna som 5-6:orna har skrivit
3, Mejla programmet för avslutningen till prästen
4, Plocka fram kakor och saft så att jag kommer ihåg att ta med det i morgon
5, Plocka blommor i trädgården

3. Snacks I like:
Nötter och bullar

4. Things I would do if I were a billionaire:
Då skulle jag ….. öppna en inredningsbutik (med anställd personal så att jag bara kan åka runt och köpa in en massa roliga saker världen över), köpa en tomt vid havet, bygga hus som jag kan inreda med precis vad jag vill, anlägga en trädgård med ett stort växthus, gå en massa kurser, t ex i trädgårdsdesign, segling och drejning, köpa hus och bilar till hela familjen, resa – både temaresor och vanliga resor, skriva en bok, starta en Sos-barnby och köpa båt. Det var i alla fall en del av vad jag skulle kunna tänka mig!

5. Places I've lived:
Nacka, Tumba, Södermalm, Vasastan, Tullinge, Roslagen – allt i och kring Stockholm

6. I want to know more about these blogs:
Home & Inspiration, Anettes Hus, My shabby Chic House, Min lilla veranda

Jag bröt lite mot reglerna, det fick räcka med att utmana 4 andra bloggare....

1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei!

... første gang jeg er på besøk her hos deg. Så flott blogg du har! Inspirerende bilder og innlegg!

Ser du har gitt meg en utfordring i dag. Jeg har veldig mye å gjøre om dagen, så jeg håper det er ok at jeg utsetter det litt? Ser du er lærer også:) så da vet du sikkert hvordan det er på slutten av et semester!? Hektisk med eksamen osv.

Jeg kommer sikkert snart innom igjen! Ok hvis jeg linker deg?

Klem Anette