torsdag 19 juni 2008

Frukost i trädgården



I morse åt jag frukost på vår blivande uteplats. Än så länge brukar vi hålla till på altanen, men när den ska byggas ut får vi flytta ner i trädgården. Först var jag lite orolig att jag skulle sakna altanen, det är ju så skönt att bara öppna dörren och kliva ut. Men idag kände jag att det inte spelar någon roll att vi kommer att få gå ner för en trappa för att komma ut, det var nämligen så himla mysigt att komma närmare trädgården. På altanen ser vi knappast allt som växer för räcket är i .... veckad plåt (om ni förstår vad jag menar). Just nu är den blivande uteplatsen full med grus och till min stora lycka en massa prästkragar som verkar trivas där. Prästkragar är det bästa jag vet, så de ska jag flytta till rabatten när de blommat över. Förmodligen blir det någon form av plattor på uteplatsen så småningom, eller kanske en trätrall som det är så skönt att gå på.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Jag gillar också prästkragar - de är så tacksamma.

Ha en riktigt härlig midsommar med mycket solsken och värme!

Kram Maud