söndag 28 december 2008

Jul- och nyårstankar

Visst är de härliga, de här dagarna precis efter julafton. När lugnet sänker sig och man faktiskt får slöa så mycket man vill. Bara läsa, titta på TV och så äta lite när det börjar suga i magen. Så himla skönt....

Fast till slut börjar det ändå krypa i kroppen, måste röra på mig! Då är det bara att ta en av dessa ljuva julpromenader, då man får njuta av kall, klar luft och den vackra rimfrosten som gnistrar som juveler i solen.

Mitt under en promenad börjar tanken på det nya året smyga sig på. Nytt år, nya möjligheter att forma livet och sig själv.

Visst är det så att man snart faller in i gamla rutiner, men här och där lyckas man få till en ny och god vana, kanske gå den där kursen man funderat länge på eller träffa sin familj och sina vänner lite oftare.

Vi får väl se hur det blir med löftena i år.... :)

6 kommentarer:

Ett skönare liv sa...

vilka små söta hängen du visar :)

tack snälla du !

aa till nyår vill ja va frisk !!

gottt nytt år på dej :)

kram nadja

StrandviksVillan sa...

Jaaa, det är flera av oss bloggare som har funderingar för det nya året. Jag hoppas på att utveckla mig själv, det ultimata skulle förstås vara en ny arbetsplats. Vem vet vad det nya året har framför sig? :)
Kram A-C

Pellfia sa...

Stort Tack för det vackra julkortet! :-) Jättefint var det! Vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas att året blir roligt, spännande och innehållsrikt!
Stor Kram
Ann-Sofi

Anonym sa...

Kikar in på dina fina små julprydnader.

Ett riktigt Gott 20091

Kram Lena

Skomakartummen sa...

* Gott Nytt år *
Kram Sari

Lärarbostaden i grönskan sa...

Gott Nytt År!!!

hoppas du hade en fin nyårsafton. vi hade en mysig middag med ett annat par samt min syster. Jättemysigt! Nu har "verkligheten" börjat tränga sig på mig igen efter den sköna "helgkoman2 och idag har jag börjat jobba lite med att planera lektioner. Tungt först, men kul när jag väl kom igång!

Kram