måndag 15 december 2008

Lyxig ledighet


Idag har jag varit ledig! Jag har inarbetad tid som jag passade på att ta ut nu när terminen går mot sitt slut. Det känns så lyxigt att få en extra ledig dag, trots att jullovet stundar. Tror att man tar tillvara tiden bättre när det bara är en kort ledighet, som idag. Hann både med morgonpromenad, städning, handla sista julklappen i Stockholm, se Äntligen hemma och göra några julkort. Får se om jag blir lika effektiv under jullovet också.... Fast, det klart, det är ju då man ska vila ut, läsa böcker och bara mysa, UTAN att behöva göra så mycket. Varannan dag vore väl bra, en perfekt blandning mellan vila och aktivitet. Det ser jag fram mot!

7 kommentarer:

Ett skönare liv sa...

Förstår de, härligt me ledighet :) å jätte fina bilder :)
kram nadja

KarinK sa...

Hej, din sida är så fin och inspirerande! Jättefina julbilder! Hur har du fått till snöflingorna på din sida? (Jag har försökt, men på min sida är det bara töväder:)))

Hälsar Karin

Lösvirkesbyggarna sa...

Nu är eleverna ivägsläppta på jullov och jag har en stund att läsa ikapp lite bland "mina" bloggar. Hoppas att du får en riktigt myxig, avslappnad och god jul! (Det goda har du ju fixat med alla bak du har hunnit med)
Kram Anna

Anonym sa...

Mysigt med ledighet. Själv är jag barnledig fram till 11 januari. Riktig lyx. Har sparat dagar från lillgrabben och de tar jag ut nu när det är jullov.

Vad spännande det är med ert bygge. Vilket tålamod man måste ha med all målning.

Ha det gott

Kram LEna

Sjöboden sa...

Låter härligt!
En riktigt God Jul önskar jag dig.

Kram Caroline

På andra sidan väggen sa...

Minns inte riktigt hur jag fick till snöflingorna, hittade en länk hos Strandviksvillan, som jag tyvärr inte lyckas leta reda på igen.

Önskar er alla en underbar jul!

Kram,
Ann

Anonym sa...

Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År! Vill passa på att tacka dig för alla de inspirerande inläggen du bjudit på under det senaste året : )

Kram
Maria