fredag 5 december 2008

Fredagsstämning

Fredag, en nästan magisk dag. Förväntan redan på morgonen, snart är det helg, ledighet, tid att göra det jag längtat efter hela veckan. Fredagsstämning på jobbet, lite godis i personalrummet, prat om helgplaner, spralliga glada barn.
Stormlykta från Zandvoort

Så äntligen, ett inställt utvecklingssamtal och plötsligt är helgen här! Så hem, julkaffe, två skivor danskt rågbröd och DN Bostad.

Stjärna från Årstiden

Hmmm.... börjar gå ner i varv, tar koppen med mig och sätter mig framför datorn. Tid att sitta och titta runt hos mina bloggvänner, få inspiration och total avkoppling.

Ljusstake i gjutjärn från Bruka, slinga med vita hjärtan och pärlor

Om en timme kommer J hem, då blir det en tur till affären, köpa något gott och lättlagat. Sen hem, laga mat, njuta av ett glas rött vin. En underbar start på helgen :)

Fat från Dis

5 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Mmmmm, visst är det något speciellt med fredagar! Jag har känt mig rent av sprallig idag, men så har jag en kul helg med julmarknad på Liseberg att se fram emot. Men nu är det fredagkväll och god mat och lite tända ljus väntar här också...

Anonym sa...

leamarlene.blogspot.com har också en liknande blogg, och bor i roslagen =)

Skomakartummen sa...

Mmmmm... vilken härlig fredag du fick. kram sari

Anonym sa...

Här sittar jag måndagmorgon och läser om din mysiga fredag.....

Nästan en hel vecka kvar tills dess

Men man blev verkligen inspirerad av dina ord

må så gott

Kram LEna

gamlamejeriet sa...

Låter som du hade en skön stund.

Jag ville bara säga att jag hoppas det går lite fortare för er än det gör för oss...

Ha en fortsatt mysig advent!