lördag 13 december 2008

Lussebak


Idag har jag bakat Leilas saffran- och romsnurror, fast utan rom. De blev otroligt saftiga och goda - har ni inte bakat lussebullar än, så måste ni absolut testa det här receptet! Jag har en riktig bakperiod just nu, har bakat 5 sorter på en vecka, det är definitivt rekord för mig :) Men det gäller ju att inte äta upp allt med en gång. Ett smakprov blir det, resten åker in i frysen direkt. Känner mig så härligt huslig när jag bakar, dessutom får det mig att varva ner och släppa alla tankar på jobb och annat.



Att jag plötsligt tar mig tid att baka beror delvis på att J är i full gång med att måla fönster. När han gör det på kvällarna så har jag inte ro att slöa framför TV:n, då vill jag också göra nåt. Så det är bra att han är flitig, då får vi båda mycket gjort!


Så här ser det ut i bygget. Tre fönster målas just nu, först olja, sen grundmålning och slutligen två lager med vit färg. Det tar åtta dagar för ett fönster att bli klart, eftersom de ska målas på båda sidorna. När de är klara är det "bara" altandörrarna kvar och det är det jag ser fram mot mest just nu - det ska bli så himla kul att se hur det blir när de kommer på plats!



Vi har beställt vita strömbrytare och eluttag från Eljo Renova. Först var vi sugna på att ta dem i svart, men så fegade vi ur. Nu börjar vi dock ångra oss, nog vore det snyggare att ha dem i svart...

I morgon blir det pyssel och fix hela dan! Det börjar bli dags att göra julkort om jag ska hinna skicka iväg dem i tid, julklappar ska slås in, skulle vilja sy lite juldukar och kuddar, baka lite mer, städa lite, ta fram lite mer julsaker, måla en ljusstake..... Mycket att göra, men bara roliga saker (ja, kanske inte städa då förstås...)!

2 kommentarer:

Ett skönare liv sa...

va gott de såg ut :)
trvelig blogg du har !
kram nadja

Ett skönare liv sa...

tack snälla :) de e nog som allt annat, till och från, men visst finns de guldstunder... endå har de nog aldrig varit min grej :)
hoppas du får en skön kväll!
kram nadja