måndag 19 januari 2009

Byggrapport

Här satt jag igår, läste Dagens Nyheter....

... drack te...

... och myste :) Dricka te och läsa är ungefär vad jag orkar med just nu, har lyckats få influensan som inte vill ge med sig än. Det var ju inte någon drömstart på året precis, jag som kommit igång så bra med både träning och bra mat. Men det är inte mycket att göra, bara kurera sig så gott det går, så ska jag väl snart piggna till igen.

Från fåtöljen ser man ut i utbyggnaden och det slog mig att jag inte skrivit om den på länge. Taket har fått gips, elen är dragen och på väggarna sitter nu någon form av spånskivor.

Här syns fönsterkarmen som ska in i väggen till vänster. Det är några dagars målning kvar, men förhoppningsvis blir den klar till nästa helg så då kommer äntligen sista fönsterpartiet på plats.

Dörrkarmen målas också och sen är det altandörrarnas tur. Det finns hopp om att de blir klara om knappt två veckor och när de väl kommit på plats är det dags att riva väggen till gamla vardagsrummet!!!! Åh, vad jag längtar, att riva väggen känns som en riktig milstolpe :)

10 kommentarer:

Bitte sa...

Vad fint det här kommer att bli !
Tack snälla för kommentaren på min blogg, skönt att inte vara ensam .
Ser att du också kollar lite på blå toner. Visst är det vårligt.
Kram och krya på dig Bitte

Sjöboden sa...

Aj baj att bli sjuk sådär. Riktigt snygg lampa du har... mycket avis på den :-)

Kram C

Nettan sa...

Hittade hit, trevligt!! Va spännande med utbygget, ser jättefint ut! Snart bara det roligaste kvar!!
Kram Nettan

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Tråkigt att du blivit sjuk, hoppas att du mår bättre idag! Din läshörna ser helt underbart mysig ut! Lampan var såååå snygg!!Vad spännande med utbygget! Det verkar gå rejält framår med det, ska bli så roligt att se hur ni inreder sedan:) Tack för din gulliga kommentar om mina kvistar. Ett härligt sätt att få in lite vår i huset tycker jag! Min performance som Marie Antionette har blivit framsjuten till torsdag. Har precis skrivit klart "manuset" och jag är nöjd. Jag har fått låna peruk och klänning från Blekinge museum och en av mina kollegor ska spela revolutionär:) Tror at det blir bra!

Stor kram Amanda

Anonym sa...

Stackars dig som har flunsan!

Kurera dig ordentligt. Det känns som om jag skulle bli frisk bara av att sitta i den fina mysiga fåtöljen du har

Bästa krya på dig kramen
Lena

Nettan sa...

Hej igen!! Ville bara tacka för din supergulliga kommentar hos mig! Blir så glad så!!
Kram Nettan

sand mellan tårna sa...

ja... det blir ju inte lika roligt att lägga dem i en gammal big pack plastburk... även om smaken blir densamma... man skall inte glömma att man äter även med ögonen.

Krya på dig vännen!

Kram Linda

StrandviksVillan sa...

Svar: nu har jag lagt ut recepten, bara för dig ;) Måste säga att soppan passar väldigt bra en grå och kall dag, dessutom är den så lätt och snabb att göra.
Lycka till och krya på dig!
Kram A-C

Vitt och Blått sa...

Hej!

Kul att du kikat in hos mig, hittade jag till dig också! Vilken mysig blogg du har och jag ser att du tycker om samma som mig - blått! :) Har svårt att välja tapet - alla är ju fina! Hoppas att du mår bättre och att influensan har gett sig! Såg inte helt fel ut att sitta och mysa i fåtöljen med en kopp te! Ha en skön fredagkväll!

Kram Ewa

Pellfia sa...

Vad fint det blir!! Jättekul att se hur bygget sakta skrider framåt! :-) Måste få se det live sedan!

Vore kul att ses någon vända här framöver... Jag är ju bilburen numera så det borde ju gå att få till!

KRAM och krypa på dig!