tisdag 4 augusti 2009

God morgon!

Jag njuter varje gång jag får äta frukost ute, men nog suger jag åt mig lite extra nu när det börjar närma sig terminsstart och det bara blir på helgerna man hinner sitta ute i lugn och ro. I morse bakade jag Leilas filmjölkslimpa igen, den är ju så himla god! Jag gillar inte russin, så jag hade i torkade gojibär istället, sist hade jag torkade blåbär. Lite extra valnötter blir det också, det gör brödet om möjligt ännu godare. Den blommiga duken köpte jag på Hemtex i våras, kudden också. Förra året köpte jag dynor i jeanstyg i Himlas sommarbutik som jag hade tänkt att ha i stolarna, men de var ju alldeles för tjocka. Typiskt! Får väl ha dem sen när altanen är klar och man sitter och tar en kopp te i trappan.

Praktiskt taget alla pelargoner blommar för fullt, men de har inte gillat att det har regnat så mycket. Plockade bort en massa vissna blommor, så nu ser de lite piggare ut igen. Vi har massor med basilika, men jag ska erkänna att jag har varit lite dålig på att ta tillvara den. Ska göra pesto någon dag i veckan och sen ska jag frysa in en hel del så att jag kan göra pesto i vinter också, det ska visst funka bra.
Snart ska jag bege mig in till Stockholm för att träffa två kollegor från mitt gamla jobb - det ser jag verkligen fram mot!
Hoppas att ni får en skön och solig augustidag!

2 kommentarer:

Sunnanvind sa...

Hej! Vilken fin blogg, kul med lite blandning! Jag odlar också basilika varje år och håller med om att det är svårt att ta tillvara allt, det växer ju som ogräs, men de är vackra med sina fräscha gröna blad så de fyller ju en funktion ändå :) Hälsningar Carina

Susanne sa...

Tack för en fin och inspirerande blogg! Den blå/vitmönstrade tallriken - var kommer den ifrån?