torsdag 14 augusti 2008

Bild från Zandvoort

Nu har allvaret börjat! Sommarlovet är slut och jag är i full gång med att planera läsåret. I full gång, det var kanske lite att ta i. Det känns fortfarande rätt förvirrat, ärligt talat. Det är så många småsaker att ta tag i - var ska man börja???? Kul är det, även fast det kanske inte låter så.
Jag gillar hösten (fast än är det förstås bara sensommar) för det ger en chans till nystart, en chans att få börja på nytt. Den här terminen blir det en kurs på distans på Uppsala Universitet och träning minst 3 dar i veckan. Eftersom J kommer att jobba på utbyggnaden på kvällarna kan ju jag lika gärna plugga och träna. Kursen varar bara i ett halvår så det hoppas jag att jag kan stå ut med. Det finns förstås en stor risk att jag inte hinner blogga så mycket, å andra sidan är det nästan lättare att vara effektiv och få mycket gjrot när man har massor att göra - får hoppas att det blir så.
Nu väntar första spinningpasset, blir svettig bara jag tänker på det..... ;)

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ja, det där med positiv stress brukar vara väldigt effektivt!
Jag borde också ta itu med att börja träna, mitt jobb tär lite på ryggen nämligen...
Ha det så bra! Snygg bild förresten.

Lösvirkesbyggarna sa...

Jag håller med dig om att en ny termin och frisk höstluft innebär nystart.
Vad härligt att du kommer att kunna ta dig tid till att träna. Jag har inga ursäkter utan behöver ta mig i kragen helt enkelt.
:) Anna

Pellfia sa...

Du e så himla bra, förstår inte hur du orkar och hinner med allt! :) Vad ska du läsa för något på distans? Jag borde oxå komma i gång med träningen, det har jag sagt sedan i våras... o nu är det bara ett par veckor kvar till tjejmilen. Får väl springa på ren och skär vilja helt enkelt! :) Kram kram och ha en sköön helg!

E* sa...

Ska oxå läsa en 7,5 p kurs i specpedagogik på distans i Uppsala+ 15 p halvfart i Gävle.
Nyfiken i en strut(JAG ALLTSÅ); vad ska du läsa?
Den skrivbordslampan é en annan dröm, förutom alla stjärnor & ränder! Trevlig Helg!/kram