måndag 25 augusti 2008

Byggrapport

Nu har jag äntligen tagit lite bilder av bygget, så här följer en bildkavalkad;





Halva taket är klart


Andra halvan av taket är nästan helt inbäddad i isolering, inte mycket kvar nu

Panelen, eller vad det heter, som ska sitta utanpå väggarna ligger på tork för att sen målas innan den spikas upp.

Genom fönstret till höger om altandörren ser man grannes garage. Ingen vidare kul utsikt, måste plantera nåt stort där. Ignorera växthuset, det ska bort och bytas ut mot det här;

Hihi, nej, jag skojar bara :) Men nog vore det mysigt..... Något växthus är det ändå tänkt att det ska bli någon gång i framtiden. Ett som mest är till för att sitta och njuta i, med en kopp te eller ett glas vin och en inredningstidning.....

Det här är utsikten från ett annat fönster. Ser ni rönnen? Halva håller på att dör och i ett sista dödsryck har den sett till att säkra sin fortlevnad genom att producera mängder med rönnbär. Om man får tro den gamla bondepraktikan blir det alltså en sträng vinter i söder och en mild i norr. Bara så att ni vet vad som väntar i vinter :)

Igår skulle jag ta ner några grenar av syrenen som hängde ivägen över gångstigen. Det bidde inte mycket kvar av den när jag väl var klar....

Nederst på bilden ser ni jasminen som också blev totalt snaggad, lite högre upp anas några pinnar som sticker upp ur jorden, den forna vackra syrenen... Har länge tänkt klippa ner dem, de har sett så glesa och spretiga ut. Fast jag hade förstås tänkt att göra det direkt efter blomningen men så försvann ju sommarlovet så hastigt och lustigt (jag som hade all tid i världen....), det blev liksom aldrig gjort. Nu är det bara att hoppas att de tar sig till våren.

Jag fegklippte halva syrénen på andra sidan huset i juni och den har ju tagit sig riktigt bra. Lika bra att kapa av de spretiga grenarna som syns i bakgrunden.

Nu måste jag in och kika hos alla underbara bloggare som livar upp en trött skolfrökens vardag :)


1 kommentar:

Lösvirkesbyggarna sa...

Kul att få se lite bilder. Det ser så bra ut!
Här är det en annan trött skolfröken som ska stupa i säng så snart jag har gjort min bloggrunda. ;)
Kram Anna