torsdag 21 augusti 2008

Regn och Mio

Inspirationen är inte direkt i topp när regnet öser ner så att det plaskar på vardagsrumsgolvet. Hur är det möjligt att det kan regna så mycket, så länge???? Nej, nu gömmer jag mig i TV-rummet i källaren och låtsas att utbyggnaden är klar och det är dags att bestämma sig för vilka soffor vi ska ha.....


J har inte alls tyckt att det har varit nödvändigt att byta ut våra bruna (hiskeliga) skinnsoffor, men när han fick syn på den här på Mio så lät det som han börjar ändra sig :) Fast här ser den faktiskt inte alls lika fin ut som den gjorde i butiken. Priset var ärligt talat inte heller så fint, 22900 kr är i dyraste laget.



Men nu hittade jag en still från Mio som var mycket snyggare, på nätet i alla fall, OCH billigare! Gillar Howardsoffor, fast det här är förstås en kopia.





Nya Mio katalogen hade en hel del snyggt, som den här taklampan...





...och den här mattan.
De hade en jätte fin skänk också där jag skulle kunna gömma pärmar och fula skolböcker, men den är en av höstens nyheter och har visst inte kommit in i butikerna än.
Så fort solen skiner igen ska jag ta fram kameran och fota bygget. Även fast de ständigt blir avbrutna på grund av regnet så växer det ändå fram, sakta men säkert.
Jag önskar er alla en skön torsdagskväll!

9 kommentarer:

Sjöboden sa...

Hihi du är rolig... nix inge kul när regnet öser ner. Vi bygger inte om men målar om och jag brukar oxå låtsas att vi är färdiga ibland och gå in och göra något annat, får ju kramp i armen och nackspärr oxå....aj aj. Gillade mio-katalogen, Wilma serien är tjusig men tokdyr. Riktigt snygga soffor!

kram C

StrandviksVillan sa...

Visst är Howardsoffor snygga... Man kan ju alltid fantisera, hihi!

Den lampan var supersnygg, skulle gärna ha den ovanför kökshalvön!!

Lösvirkesbyggarna sa...

Drömma behöver man få göra!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

sand mellan tårna sa...

Ja, jag blev så glad nu när jag kan göra det.... har ju typ 103 olika foton att välja mellan.... hihi.

Imorgon skall vi åka till Norrtälje och vara turister, vi brukar göra det en gång/sommar, och nu är ju nästan sommaren slut, det skall ju bli fint väder så det skall bli mysigt!

Trevlig helg!

Kram L

E* sa...

Ja, jag älskar Mitt vitrinskåp!
Inköpt för dyra pengar på Divas Boning Gävle, det sved då-men ger mig glädje varje gång jag ser på det (oj, det blev en kärleksförklaring-till ett skåp...)
Är oxå toksugen på en Howard soffa-
provsatt faktiskt den övre på Mio-den var överraskande skön! Men det é det där med tyg & tvättbar klädsel-det var kem på den...Ikeas Ektorp kan man slänga in i tvättmaskinen. Just nu har vi skinn. Praktiskt m lite tråkigt.
Ja, vi får väl se om vi ses! Jag har kurstart 19 sep./kram

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Hittade dig via Sjöboden! Jag ahr på sista tiden blivit mer och mer såld på New England stilen och är därför glad att jag har hittat ert lilla " bloggkollektiv" Läser även "Roslagsdrömmar".Förutom att du verkar ha en fin stil, blev jag väldigt glad att hitta en anna lärare och jag blev så glad nbär jag läste dirr inkägg om att fokusera när jag planerar. Jag kunde verkligen relatera till det! Det är ju så mycket man vill!

Kram

ANETTESHUS.COM sa...

Enig i at sofaene er fine!! Jeg har nemlig nylig bestilt møbler fra Mio Uddevalla, det er ikke så langt unna der hvor jeg bor.

Tittet på akkurat de sofaene du viser her, bestemte oss for den på bilde 2 - både pga. av prisen og fordi putene kun inneholder syntetisk materiale. Da faller ikke sofaen "sammen" som den ville ha gjort hvis det bare var dun i putene. Har bestilt 3,5-sits buet sofa + 2 lenestoler og 2 paller. Møblene kommer i september en gang. Gleder meg! Skal legge ut bilder på bloggen ...

Ha en fortsatt fin helg!
(Oj, dette ble mye?! Ble litt ivrig, tror jeg;)

Klem Anette

sand mellan tårna sa...

Din härliga blogg har en award att hämta hos mig!

Kram Linda

Mary-maraisan sa...

Soff-funderingar är det visst inte bara jag som har, det är en djungel det där med att välja soffa. Jag sitter och bläddrar i Mio-katalogen i brist på Ikea-katalogen som lyser med sin frånvaro!