söndag 14 september 2008

Dop


I morgon är det dags för min brorsdotter Elins dop. Redan innan hon föddes köpte jag pappret jag slagit in ena presenten i, kunde bara inte låta bli. Jag har köpt ett vitt påslakan från Himla som har en ljusrosa rand upptill. Ovanför den randen har jag broderat Elin - tyvärr glömde jag att ta kort innan jag slog in det.


I våras fick jag se någon bloggare, minns inte vilken, vars dotter fått Prinsessan på ärten i födelsedagspresent. Den var så himla fin! När jag fick se den hos Koffert fanns det ingen återvändo, jag var bara tvungen att köpa den till Elin! Det lär dröja innan hon kan leka med den, men tills dess kan den få stå som prydnad i hennes rum.

Jag har fått äran att vara gudmor och tillsammans med Elins andra gudmor ska jag läsa en underbar dikt jag hittat på nätet;

Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig.

Kom till mig när du är ensam
och jag skall hålla dig sällskap.

Kom till mig när du behöver prata
och jag ska lyssna.

Kom till mig när du är ensam
och jag ska hålla om dig.

När du än behöver mig
ställer jag upp för dig.

Vad det än gäller, när det än är,
Finns jag här för dig.

Dikten är skriven av en okänd författare. Jag tycker att den är helt underbar, den säger precis vad jag känner för Elin :)

4 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jättefin dikt och vilken underbar prinsessa på ärten! Vad roligt att få vara gudmor. Det är en sådan ära. Är själv gudmor till min lilla systerdotter som döptes förra sommaren. Den lilla guldklimpen ska jag dessutom träffa idag:)
Stor kram

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Vilket fint paket! Prinsessan på ärten var ju underbar...Jag var på Hans Mikaels och handlade decilitermåttet igår! Tack så jättemycket föt tipset :o) Kram Petronella

Sjöboden sa...

Roligt med dop när man får vara så "viktig"! Vi har precis avklarat ett bröllop vi. Vilken söt leksak, och som du säger, pryder ju vilket flickrum som helst!

kram C

Pellfia sa...

Ååå vad mysigt med dop!! :) Och helt underbar prinsessa på ärten! Vilka jättefina presenter!

Kul att du är gudmor, det är verkligen en ära.

Ha det bra nu så hörs vi,
kram Ann-Sofi