söndag 21 september 2008

Fönster och taklagskräftfest


I går hade vi kombinerad kräftskiva och taklagsfest och då passade vi på att inviga utbyggnaden. Vi hade en otroligt trevlig kväll! Vi började redan på eftermiddagen med att grilla och spela kubb. När det blev kyligare flyttade vi in och satte oss i vårt långt ifrån färdiga vardagsrum. Öppningen för altandörrarna hade satts igen med mdf-skivor och några av fönsteröppningarna hade täppts till med isolering för att vi skulle få det varmt och skönt. Dock fick fönstrena i väster komma på plats och det var faktiskt lite pirrigt - skulle det bli så bra som vi hoppades? Tack och lov så är vi supernöjda! Jag går dit titt som tätt bara för att få titta på dem och nu längtar jag ännu mer efter att de andra också ska få komma på plats.
Tänk vit stående panel så kanske ni anar hur det kommer att se ut när det är klart.

Vackra detaljer :)

Mitt nya skrivbord fick agera bardisk. Några av gästerna höll på att få slag när jag sa att jag ska måla det vitt.... ;)

Det var rätt praktiskt med betonggolv, kräftspill och nedtrampade nötter gav det bara mer patina.


Azalea är en riktig höst och vinterblomma tycker jag. Krukan har jag spanat länge på, finns på Ica. Har två i nästan samma mönster fast fyrkantiga, gillar den lite krackelerade ytan.

Det var så kul att fixa och dona inför festen, trots att jag tyckte att jag inte alls hade tid. Det är verkligen perfekt avslappning, att dekorera och pynta. Skulle ta mig mer tid för att göra det, men träna, plugga och planera lektioner kommer jag ju inte ifrån och just nu är det inte så mycket tid över för annat. Ångrar nästan att jag hoppade på distanskursen men samtidigt ger den energi, det är ju kul att få lära sig mer om det man arbetar med. Bloggandet tar ju också en del tid trots att jag inte gör inlägg så ofta, men det vill jag absolut inte vara utan. Får försöka härda ut den här terminen och stjäla till mig några pysselstunder då och då.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka med gott om tid för pyssel och fix!

5 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Väldigt vackra fönster med vackra detaljer. Fönster är så viktigt att man trivs med. Har inte sett den formen på hakar förut, jättefina! Kram Petronella

Lösvirkesbyggarna sa...

Vi är också mycket spända på att se hur våra fönster kommer att se ut på plats, men vi får vänta ett litet tag till...
Era förnster blev verkligen jättefina. Hoppas att du hittar lite tid till att blogga. Det är kul att följa framstegen!
Kram Anna

Anonym sa...

Låter som en härlig fest : )Precis vad man behöver så här års! Den fina krukan du köpt på ica har jag oxå gått och spanat in : ) hi hi.

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Mary-maraisan sa...

Fint skrivbord! Har ett nästan exakt likadant som vi målat vitt och det blev jättebra! Det kan du berätta för dina gäster :o)

Sjöboden sa...

Vilka fina fönsterpartier...! Ska verkligen bli kul att se det hela ta form på insidan, kommer bli kanon.

...är fortfarande avis på ditt skrivbord :-)