lördag 6 september 2008

En efterlängtad detalj



Igår var jag och J i Stockholm för att köpa en doppresent åt lilla E. Vi hittade vad vi skulle på Koffert, men det är bäst att jag väntar till efter dopet med att visa vad det är i paketet.


När vi ändå var på Humlegårdsgatan var vi förstås tvugna att kika in i Hans Mikaels butiker, både den ljusa och den mörka. Där, i den ljusa butiken hittade jag något jag letat efter länge. När J fick se hur glad jag blev undrade han om jag inte borde söka för det där, han förstod inte alls att jag kunde bli så lycklig över ett decilitermått :) Det är från House Style, och jag har sett det i ett par nätbutiker, men då har frakten varit så himla dyr. Det finns en stor variant också, men den är lättare att få tag på (fast hos Hans Mikaels fanns den förstås inte). Så nu är jag så lycklig så, äntligen har jag fått mitt decilitermått!


Jag tycker att det förgyller vardagen när man har vackra vardagsföremål, då blir jag glad varje gång jag får syn på mina favoritsaker. Det förstår inte J, men jag har en känsla av att jag inte är ensam om det här i bloggvärlden ;)


6 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Jippie! Fanns det många kvar? Jag har letat som en tok! Kram Petronella

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilket sött decilitermått! Förstår mycket väl att du gick i spinn :) Jag kan vara likadan! Tack för din snälla kommentar om hur jag presenterar mina bilder!

Stor kram

Anonym sa...

Jaa det där måttet är såå fint!

Vad bra då vet jag vart jag ska gå in och handla det någonstans.

Ja du får säga till J att det är inte alla som förstår den där glädjen. Det är därför bloggen är såå bra. Vi likasinnade förstår varandra

Kram LEna

Sjöboden sa...

Precis visst är det så med oss inredningsnördar! jag brukar säga att det är min hobby och att det faktiskt är en ganska (ehh... iaf ibland...oftast) billig hobby. ju. Med den trevliga bieffekten att man får fint hemma!

Decelitermåttet var jättefint
kram C

sand mellan tårna sa...

Tack för dina gullig ord....

Kram L

Lösvirkesbyggarna sa...

Du är inte ensam... Decilitermåttet är verkligen ursött!
Det tog mig jättelång tid innan jag hittade just den lilla kannan jag ville ha till kaffemjölken. : )
Kram Anna