måndag 22 september 2008

Te

Bland det mest avkopplande som finns är att få dricka en kopp te i lugn och ro. I fredags satt jag i öppningen där altandörrarna ska sitta, drack en stor kopp med cinnamon spice (Yogi Tea) och njöt i solen. Då dröjde det inte länge fören stressen rann av mig och jag fylldes av lugn och lycka. Så borde varje arbetsdag avslutas, men man får passa på att njuta extra mycket när man väl får till de där gyllene ögonblicken.


Det finns så många olika tesorter att det blir svårt att välja. En grön favorit är Green Tea Chai, det smakar mycket mer än andra gröna tesorter jag prövat tidigare. Ett gott rött te som jag precis upptäckt är gjort på blåbär (Friggs). Det lär vara fullt av antioxidanter - precis vad man behöver under hösten!

När man är tedrickare kan man förstås frossa i vackra temuggar. Det senaste inköpet har jag visat tidigare, köpt i Helsingfors men det finns också hos Par Courrier.

Underbara teburkar "måste" man naturligtvis också ha för att förgylla tedrickandet ytterligare. Idag fick jag syn på Greengates underbara skapelser;


Nu ska jag på kandaliniyoga. Där kan man också köpa te, kanske ska passa på att fylla förråden (som om det behövs....)

6 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Åhhh vill ha...Har ett par Kusmi-burkar men de där var ju ännu finare...Kram Petronella

Lösvirkesbyggarna sa...

Håller med dig om att Green Tea Chai är den godaste gröna sorten jag smakat hittills.
Mycket fina koppar!
Kram Anna

Anonym sa...

Green Tea Chai har jag nu satt upp på min nota. Ska bli spännande att smaka.
Vad gäller skrivbordet ska jag visa några bilder på bloggen i kväll. Men det var visst inte så likt ditt som jag trodde... Blandade lite ihop det med mitt köksbord som däremot har samma ben som ditt skrivbord. Det var nog säkert två år sedan det målades så jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för färg. (minns däremot väl deras min, när jag berättade vad jag skulle göra) Men det var någon halvblank historia tror jag. Jag tog det dom rekommenderade i färgaffären då. Ha dé gött! /mary

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Jag har provat två sorter Kusmi. Four red fruits och Samovar. De är goda men jag tycker att kilopriset är lite väl dyrt. Men jag älskar burkarna ;o) Kram Petronella

Anonym sa...

Jag älskar oxå te och visst är det roligt att frossa i fina burkar : ) Jag har varit på Gotland i helgen och köpt jätte fina på te affären Kränku!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Vilka söta teburkar! Fin beskrivning av vad som händer när fredagskänslan infinner sig!Det lät alldeles underbart att sitta där i dörröppningen... och yogite är så gott! Sådant kan vi stressade lärare behöva:)

Stor kram till dig