måndag 1 september 2008

TV-rummet


I söndags fick jag ett efterlängtat ryck och fixade till lite i vårt TV-rum i källaren. Favoritmöbeln där nere är vår stora röda soffa som är otroligt skön att krypa upp i. Den är dock inte sittvänlig för föräldrarna eller andra med ryggproblem eller så, det går liksom inte att sitta normalt i den. I går bar J och vår snickare ner soffbordet vi haft uppe i vardagsrummet och jag tycker att det passade riktigt bra här nere. Även kohuden fick flytta ner och lilla kistan på bordet som vi har alla fjärrkontroller i. Det finns mycket kvar att önska, ta bort elementet på väggen (hur tänkte de när de satte det där?), ta bort panelen och måla väggarna, byta golv och sätt in golvvärme mm mm ...... Men det är i alla fall en början! :)


Bordet, kistan och soffan är från Mio. Ljusstakar från Zandvoort.

Stjärnkikare från Mio.

Fyr från Akeba.

Kompass, timglas, kikare och förstoringsglas. Funderar på att ställa upp det så att sakerna syns bättre, men de ligger fint i den lilla lådan också.

Bakom TV:n har jag satt ett draperi för att dölja den fula furuspaljen och garderobsdörren. Inte helt nöjd med resultatet, men det är i alla fall bättre än innan;


De här sista två bilderna är riktigt hemska, men de får duga den här gången.


Här ser ni hur det såg ut innan, med det hemska furubordet och den tråkiga mattan. Försökte pigga upp bordet med en löpare men det vete katten om det hjälpte. De matchande kuddarna i soffan är de första som jag sytt med blixtlås så att jag ska kunna byta ut dem när jag får lust. Det börjar bli dags snart, men jag är inte säker på vad jag vill ha.....

Det var allt för idag! Ska iväg på ett prova-på-pass i yoga men först måste jag hinna jag titta runt hos alla mina bloggvänner och se hur ni haft det i helgen! :)

4 kommentarer:

Sjöboden sa...

Japp, jag har oxå ett par hopplösa rum, hur man än piffar så vill det sig liksom inte riktigt... bara renovering som hjälper!
Många fina detaljer. Jag gillar stjärnkikaren starkt, undrar om den finns fortfarande?

Ha det gott!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Snyggt bord! Och små fyrar i trä älskar jag!

Kram

Lösvirkesbyggarna sa...

Gillar den marina stilen och det är ju helt sant att man måste börja nån stans...
Kram Anna

Anonym sa...

Hej,Jag undrar var du har köpt den fina lådan med kompass, kikare, timglas mm.?