söndag 8 februari 2009

Längtan....


Nu längtar jag efter pelargoner! Det är en riktig sommarblomma för mig. Brukar ha många, gärna i stora krukor, då växer de sig riktigt stora. Köpte en fin kruka igår som nu bara står och väntar på pelargonen - precis som jag :)
I fredags morse kvittrade fåglarna så att jag blev alldeles lycklig, en försmak av vad som kommer. Vårkänslorna vill inte infinna sig än, men det kommer nog snart - kanske med den första pelargonen!
Nu ska jag ta en promenad medan det är ljust ute. Hoppas att jag ska piggna till lite, är så otroligt trött nu för tiden. Kanske en följd av influensan, kanske bara ett resultat av det urtråkiga vädret och längtan efter ett färdigt vardagsrum..... Vem vet? Blir jag piggare så kanske det blir lite pyssel sen, är sugen på att brodera och sy en kudde till sovrummet. Att pyssla och fixa brukar ju ge energi så det kanske är precis vad jag behöver.
Hoppas att ni får en härlig vecka och att ni får njuta av solen!

4 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Tack så mycket för gratulationen:) Vi hade en jättemysig helg! Vilken fin pelargonbild du visar. Nu fick du mig att också längta efter stora, buskiga, underbart blommande Mårbackapelargoner! Vi har en jättefin handelsträdgård några kilometer från där jag bor som ligger jättegulligt lantligt och nära havet. De säljer jättefina Mårbacka till lagom priser. Har du sportlov nästa vecka? det har jag. Ska bli så skönt!

Stora kramar Amanda

Jenny sa...

Hej! Hittade till din blogg idag, jättefin:)Spännande att följa erat arbete med huset!
Jag längtar oxå efter härliga pelargoner, Mårbacka är mina favoriter!
Kram Jenny

Vitt och Blått sa...

TACK! :) För oss tog det fyra år efter förlovningen innan vi slog till! Den som väntar på något gott... Vi är supernöjda med allt! Vigselplatsen, förrättaren, festlokalen, maten och festen! Ett minne för livet! Kram Ewa

Anonym sa...

Härliga blommor hos dig och vilken jättesöt kruka

Kram LEna