tisdag 10 februari 2009

Nu är det vår!



Ja, jag vet att snön ligger kvar, barnen åker skridskor på rasterna och bilrutorna skrapas fortfarande på mornarna. Men den första pelargonen är på plats, så då måste ju i alla fall våren vara nära, eller hur!?


Tänk att en blomma kan få en på så gott humör. Visst är den vacker!



Är väldigt förtjust i såna här krackelerade krukor, har liknande i blått också.


Plockade in några kvistar från plommonträdet. Läste om en bloggare (minns tyvärr inte vem) som lyckats få dem att gå i blom redan. Hon hade fyllt på med varmt vatten varje dag, så det ska jag också testa. Fyllde en stor golvvas i hallen också, men därifrån blev det inga vidare bilder. Ser du att det var ljust ute fortfarande när kortet togs? Bara det är ett fantastiskt vårtecken, äntligen är ljuset på väg tillbaka!
Här hemma målas det altandörrar för glatta livet, för på söndag ska de på plats :)

Inte nog med det, då ska den här väggen äntligen rivas! Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Då blir det en helt annan vy härifrån sett. Ser du fuktfläckarna på väggen vid taket? Det läckte ju som ett soll i somras när taket revs för att byggas ihop med det nya. Men det gör ju inget nu, för snart är väggen väck!

Snacka om övermöblerat....

Har rensat nästan alla smågrejer och nu är det nästan bara lampor, tavlor och möblerna kvar. Skulle ju gärna kasta ut sofforna också när jag ändå håller på, men det är väl bäst att vänta tills allt är färdigt och vi vet vad vi vill ha och vad som passar. Dessutom måste vi komma överens om vad vi vill ha och som passar - det är inte alltid vi tycker lika.... ;)

Nej, nu ska jag ta och skriva ihop lite matteuppgifter till mina små elever och sen blir det spinning. Har haft svårt att komma igång med träningen efter influensan, men nu är det äntligen dags. Sen kan jag med gott samvete sjunka ner i soffan och titta på Bygglov :)

6 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Vilken fin blomma och krukan var underbar! :) Jag ska ha gymnastik med barnen ute imorgon, gäller att passa på med snölekar medan det finns massor! :) Va fint det kommer bli med ny altandörr + när väggen kommer bort! Ha en bra kväll - kram Ewa

Jenny sa...

Hej Ann! Tack för besöket hos mig och dina gulliga kommentarer:)
Vilka fina blommor o krukor!
Ska bli kul att se altandörrarna färdiga sen.

kram Jenny

StrandviksVillan sa...

Åh så ljuvligt det blev med kvistarna, krukan och den rosa pelargonen! Lite "vår i Japan" känsla tycker jag...

Tycker lite synd om dig att bo mitt i bygget, fast du har ju verkligen nåt att se fram emot! :)

Nettan sa...

Visst är det härligt med pelargoner!! Krukan var himla fin oxå!
Va spännande nu börjar det närma sig!!!
Kram Nettan

Vitt och Blått sa...

Det var en jättelyckad gympalektion utomhus! Var -12 C, men vi körde ändå! :) Vi tog en promenad till fotbollsplanen där snön var orörd. Gjorde upp ett hjul med ekrar och körde jaga, sedan gjorde vi en variant av hönan och vargen och avslutade med kurragömma "sill eller surströmming" - roligt!

Du får kamma marknaden på blocket! Tycker att det är roligt att sitta där och titta efter fynd. Väldigt sällan jag handlar något, men jag fastnade för den här skänken. Jag är ensam i helgen, så det blir mycket pyssel och mys vid brasan! :)

Trevlig helg!

Kram Ewa

Sjöboden sa...

Jag antar att det kommer bli STOR skillnad på före och efter.. ska bli så kul att se.

Kram och trevlig helg!