onsdag 25 februari 2009

Möbleringsfunderingar....

Det som snurrar mest i huvudet just nu är hur vi ska möblera vardagsrummet. De älskade fönstrena och altandörrarna ställer onekligen till ett och annat problem. Nu tycker jag dock att vi har några lösningar som skulle kunna fungera. Fast det är förstås svårt att veta om det kommer att fungera in real life.
Här är första förslaget. Från början ville jag inte ha någon tv alls, vi har ju ändå en i källaren. Men nu har jag motvilligt insett att vi faktiskt tittar väldigt mycket på tv, både när vi är själva och när vi har besök. Helst vill jag att man ska kunna se både öppna spisen, utsikten genom fönstrena och tv:n från soffgruppen - det är här det börjar krångla till sig....





Kanske är det bäst att ha tv:n och öppna spisen på samma vägg.... Då kan jag snegla på dem båda två borta från skrivbordet.


Tycker att det är snyggt när sofforna står mitt emot varandra, det skulle ju kunna funka här. Väggen bakom soffan har en konstig vinkel som vi funderar på att "jämna till" så att vi får en jämn vägg, det är det jag försökt visa på bilden ovanför.


Bakom soffan till vänster skulle ett sånt här bord passa fint. Det skulle inte vara helt fel bakom andra sofffan heller, fast då räcker det förstås med översta hyllan. Det kanske Johnny kan snickra till själv :)

Jag har nog visat de här möblerna förut, men de tål att tittas på flera gånger ;) Dagens favoritsoffa är Ektorp från Ikea. Det kan tänkas att man tröttnar på ränderna, men då finns det ju andra överdrag att byta till.


Favoriten när det gäller soffbord är detta exemplar från Möbelgrossen. Vi ska nog ta en tur dit i sommar, för de har väldigt mycket fint till väldigt bra priser.




Det här vitrinskåpet vore inte fel.......

.......eller den här skänken. De är också från Möbelgrossen.

En sån här rottingfåtölj med fotpall har vi, eventuellt ska vi ha en till.

Nej, nu ska vi ta och fixa till lite middag innan det är dags för Arga snickarn :)

Önskar er en skön onsdagskväll!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Jag gillar det översta möbleringsförslaget mest!
Fina möbler du visar också!

Anna Forsell sa...

Gillar din stil :-) Jacksonvillefåtöljen hittar du i webbutiken, fraktfritt för 3170kr. Välkommen!

Anna

www.annahofsweden.se
"Lyx till rimliga priser"