måndag 16 februari 2009

Väggen är väck!

Så här såg det ut i går innan vi började rivningen. Snygg takfläkt va? Den kommer inte upp igen....



Filips son och granntjejen i full fart med att riva!



Under tapeter och masonit hittade vi råspont som jag genast ville spara. Tyvärr var den för tunn, den sprack när de försökte ta bort bräderna. På väggen mot sovrummet ska vi i alla spara brädorna, så där får jag äntligen den råspont jag drömt om.



Så här långt kom vi igår, sen tog vi kväll. Väggen ville inte lossna och batteriet tog slut i sågen.


Ikväll satte de igång igen. Här är första biten borta.

Den var inte helt lätt att få bort...

Men till slut var den väck!

Det ser galet stort ut! Kolla altandörrarna - de är jag totalt förälskad i ;)

Den grå tapetserade väggen är mot sovrummet, det är där det blir råspont. Hmm... Undrar om det är det mot köket, bakom den mörka panelen också.... Skulle det kunna va nåt, att ha råspont i gamla delen som har lägre tak och gips ute i nya delen? Eller är det bättre att ha samma?

Nu längtar jag till i morgon så att jag får se rummet i dagsljus. Kanske jag kan ta in en stol och sätta mig framför altandörrarna och ta en kopp te.... LYCKLIG!!!!!!
Skulle vilja titta in hos er nu, men jag är så trött att ögonen går i kors så det får bli senare i veckan. Önskar er alla en bra vecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket jobb med att riva och bygga nytt.

Väldigt roligt med före och under bilder tycker jag.

Spännande att se hur det blir när det är klart.

kramar Lena

StrandviksVillan sa...

Så spännande!
... och dammigt kan jag tänka mig ;P men oj så härligt stort och ljust det kommer att bli!!