fredag 24 juli 2009

Mer köksbilder


Nu har några saker funnit sin plats på den nya bänken. Det här härligt att kunna stå där och göra i ordning frukosten, lunchen eller middagen.

Längtar tills panelen kommer upp på väggarna, men det får vänta tills vardagsrummet är klart. Förhoppningsvis får vi i alla fall upp hyllor ovanför bänken någorlunda snart, så att jag kan få upp micron och annat smått och gott.


Ett älskat fat från Newport.

Nu ska jag måla en stund och sen ska jag till Rotebro och hälsa på min barndomsvän Lena. Vi träffas inte så ofta och när vi väl ses hinner vi aldrig prata klart, det finns ju så mycket att prata om! Hon och hennes sambo skulle göra lite ommöbleringar när lämnade dem sist, musikrummet skulle flytta till den utflyttade dotterns rum och det gamla musikrummet skulle bli Lenas pyssel- och fixrum. Ska bli spännande att se hur de har fått till det :)


I morgon ska jag åka till Norrskedika och gå på deras stora backlucke-loppis. Där finns också minst två riktigt bra andra loppisar och så Himlas sommarbutik förstås. Hoppas förstås på massor av fynd!


Önskar er alla en skön fredagskväll och en härlig helg!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där!

Vad duktig du är med springandet, klart du är värd en Kitchen Aid! Bra mål, ska ha samma så fort jag pluppat ut den här bebben jag går och bär på... Själv så har vi också renoverat lite i sommar, bytt ut hela köket och det är sååå skönt när det är klart! Jag är imponerad av ert tålamod! Jag får väl skicka lite bilder när detaljerna är klara, blev så nöjd med att våra tankar och idéer gick att synka här hemma... Grattis förresten (i förskott/efterskott?) jag vet att du fyller år i dessa dagar minns bara inte vilket datum det är... Kram / Din LHS Anna