fredag 26 juni 2009

Första titten

Glöm det där att jag sa att vitt inte är riktigt min grej - jag ÄLSKAR vitt! Åh, så fint det blir, så ljust och .... rent! Ja, nu låter det som om vi haft det tokskitigt här innan och så illa var det kanske inte, men riktigt slitet var, och är, det däremot. Har bara målat första lagret än, men redan märks sån skillnad. Titta själva får ni se!



Köket före, när jag bara hunnit måla i två överskåp;




... och efter ett lager med färg;


I resten av köket råder förstås kaos


Här har testas olika färger som ni kan se :) Har besämt oss för en blå nyans nu;


Det blir den näst längst till höger, en av de första färgerna jag köpte. Tyckte ju att de var hemska allihop först, men efter att ha tittat på dem under ett dygn i olika ljus rådde det ingen tvekan, det är den vi vill ha! Den ser annorlunda ut i verkligheten, svårt att få till det på bild. Testade med den nya bänkskivan för att se att färgen säkert skulle passa ihop med den. Oj, vad jag längtar tills allt är klart! Det blir troligt vitmålad, stående råspont på väggaren och hyllplan ovanför bänken där vi ska kapa skåpen. Skulle helst vilja ha hyllor i valnöt som matchar bänkskivan, men Johnny vill absolut ha vita och det är ju helt ok det med. Någon gång kan ju han få bestämma något ;)

Lite inspiration! Fast stilen blir lite mer New England än lantlig, hittar bara ingen bild som visar hur jag tänkt mig. Ni får helt enkelt se vad jag tänkt sen när det blir klart. Nej, nu måste jag fortsätta målandet. Önskar er en trevlig fredagskväll i solen!

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Superfräscht blir det verkligen med vitt!
Spännande med det blåa!
Ha en fin helg, kram!

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott det blir!!! Gleder meg til å se det endelige resultatet:)

Ha en fortsatt flott sommer!

Klem Anette:)

Mrs Small Town sa...

Vad kul att hitta hit! Jag hittade dig när jag sökte på Himlas butik i Norrskedika.

Jättefin och intressant blogg du har! Jag har redan sparat undan den så jag kan gå tillbaka och läsa mer om erat projekt. Jag har inte riktigt hittat _var_ i Roslagen ni bor?!

Hälsningar
/Sara Small Town


-Ett drömhus vid kusten tar form - Sekelskifte - Renovering - Byggnation - Inredning - Design-