söndag 19 oktober 2008

Glimtar från sovrummet

Igår var vi 16 personer som firade min lillebror som fyllde 35. Vi började med en drink på Eken Bar (Hotel Hilton) och åt sedan en underbart god middag på Trattoria Romana i Gamla Stan. En kväll att leva länge på :)


Nya kameran hämtades i fredags så nu har jag fullt upp med att försöka lära mig alla finesser. Den är nog väl avancerad för mig som inte kan ett skvatt om fotografering, men kul är det i alla fall. Skulle nog behöva gå en kurs eller nåt, men jag får väl ta lite i taget och pröva mig fram. Köpte en fototidning igår bara för att få lite mer inspiration. För en vecka sen var jag inte ens medveten om att det fanns fototidningar, det är som om en ny värld öppnat sig.


Här kommer några bilder från sovrummet - ett resultat av dagens experimenterande.

Mitt olivträd liknar mer en buske. Någon som vet när man kan beskära det?

Nu ska jag fixa lite i köket, där behövs en uppryckning. Är less på hela huset just nu, ska se om det hjälper med lite piffande.

Hoppas att ni får en fortsatt skön söndag!

5 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for snille ord:) Gratulerer med nytt kamera!! Jeg fikk nytt for en stund siden, men må inrømme at jeg på laaangt nær har lært meg finessene ennå ... Typisk meg!

Kjempe-fine bilder av soverommet! Du har det så koselig:)

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem Anette

mitt skärgårdsliv sa...

En ny kamera skulle sitta bra även hos mig ;) Jätte fina bilder du visar.

Sjöboden sa...

Verkar urmysigt. Gillar lyktan *blink blink*. Kan inget om olivträd tyvärr... kan inget om någon växt ;-)

Anonym sa...

Du har fått en award av mig på min blogg : )

Vilka fina bilder! Jag skulle oxå vilja ha en bättre kamera. Känns som det är så mycket annat här hemma man vill investera i just nu.. men den som väntar på något gott.. : )

Kram Maria

Lallis - liv och leverne sa...

Underbara bilder:)
Kram Lallis