tisdag 14 oktober 2008

Lunchpromenad

Ibland lyckas jag smita iväg på min rast, på en promenad i skogsbrynet eller längs vägarna som slingrar sig fram mellan åkrarna.


Förut brukade det bli raska promenader, man måste ju passa på att få motion, men nu för tiden tar jag det betydligt lugnare.


Det är så skönt att få komma ner i varv, bara vandra sakta, ta in det jag ser och hör, glömma jobbet för en liten stund.


Snart sänks pulsen och andetagen blir lugnare och djupare. Det blir som en slags meditation, jag fokuserar på nuet och fylls av lugn, trygghet, säkerhet och energi.

En dag som denna är jag djupt tacksam för att jag lämnat vimlet runt Stureplan. Visserligen kunde jag njuta av vågornas kluckande i Nybroviken, men stillheten, tystnaden och dofterna som skänker lugn och ro lyste där med sin frånvaro.
Hoppas att det blir en lika vacker dag i morgon!
Önskar er en fortsatt solig vecka!

4 kommentarer:

Mjuka sa...

Hej vännen!
Photoshop är ett bra verktyg att jobba med. Picassa, imageready ready är också bra
kramkram Malin

Sjöboden sa...

Härlig promenad! Visst är det skönt att strosa i naturen och bara få vara och njuta av nuet...

kram Caroline

Anonym sa...

Åh, så skönt att få lite motion och frisk luft mitt på dagen!

Lösvirkesbyggarna sa...

Visst är det härligt att ha nära till naturen! : )
Kram Anna