torsdag 30 oktober 2008

Chai och pancake bowl


I morse satt jag och bläddrade igenom Lantliv som kom med posten igår. Tidningen är proppfull med inspiration, jisses vilken julkänsla jag fick! Vill ha jul nu! Främst blev jag sugen på att baka och laga julmat. Verkar dock lite tidigt att starta julbaket redan nu.... fast man kan ju alltid frysa in förstås ;)
Kan ju vara bra att fundera på vad man ska köpa för julklapper i alla fall och hur man ska slå in dem. Älskar att slå in julklappar! Brukar välja lite olika tema för varje år, fast de senaste åren har det blivit åt det mer naturliga hållet, med omönstrat papper och så lack förstås, det kan jag inte vara utan. Det blir säket något åt det hållet i år med. Kanske ska satsa lite mer på vackra band.... eller saker att dekorera paketen med.... Stora, svåra beslut :)
I tekoppen var det chai-te, en ny sort från Clipper jag inte prövat tidigare. Kan varmt rekomenderas, supergott och märkt med fair trade dessutom.

Titta vad som kom med posten idag! Mitt decilitermått har fått sällskap av en pannkaksskål från House Style. Fick hos Tinnar och Torn se att hon beställt en likadan skål hos Perlan Living som hade rea på just den skålen. Det var bara att slå till, beställde den i tisdags och redan i dag fick jag den (nedtryckt i brevlådan, höll knappt på att få upp den)!

Nu måste jag, eller jag menar VILL jag jobba en stund. Man styr ju över sina tankar sägs det, men just jobbtankarna är lite extra svårstyrda skulle man kunna säga. Jag får tänka på hur nöjd jag kommer att känna mig efteråt när jag med gott samvete kan pyssla, fixa och kanske sno ihop en sockerkakssmet i nya skålen. För att inte tala om hur nöjd jag kommer att vara resten av terminen om jag planerar lektionerna redan nu. Se, nu var det nästan så att jag blev sugen på att jobba.....

4 kommentarer:

Sjöboden sa...

Visst blev det massa jul med en gång med den tidning! Gömmer på den lite.... Superfin skål!

kram C

Tinnar och torn sa...

Visst är den härlig, ser att du beställde sleven med :o) Det gjorde jag med! Kram Petronella

Lösvirkesbyggarna sa...

Hej Ann!
Jag har både en utmärkelse och en utmaning åt dig hos mig.
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vad härlig skålen är:)Kram Lallis