tisdag 4 november 2008

Award och öppen spis

Idag har vi äntligen beställt en öppen spis!!!! Har alltid drömt om att kunna sitta framför brasan och läsa en bok, uppkrypen i en fåtölj med en kopp te...... Titta in i lågorna och låta tankarna fara iväg.... Ja, ni förstår säkert vad jag menar ;)




Så här ser hon ut (jag är säker på att det är "en hon", precis som man brukar säga moder sol ;)) När vi nu ska få den på plats är förstås frågan, med tanke på den sakta mak som bygget går i, men till sena våren så kanske, kanske det finns ett litet hopp att den står där och sprider sin värme....
Här är något mer som sprider värme! Jag har fått en utmärkelse av Anna, Lösvirkesbyggarna! Jag blev så sprudlande glad, tack snälla Anna!!!!! Det följde också med en utmaning, men den får jag ta när jag är lite piggare. Ögonen går snart i kors, dags att krypa till kojs...... Natti natti!

2 kommentarer:

Sjöboden sa...

Åh grattis till att ni blivit med spis! Det är verkligen fridfullt att titta in i en brasa... skönt att stänga av tv:n!
Grattis oxå till utmärkelsen :-D

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen!

Visst är spisen en hon, det är jag övertygad om.....:D

Vad mysigt med öppen spis. Det vill jag med ha

Kram Lena