torsdag 27 november 2008

Förberedelser


Nu är advent nära! Äntligen får man börja pyssla och förbereda årets mysigaste högtid :) Jag har varit hemma i två dagar, feber och illamående, men på eftermiddan piggnade jag till och började förstås genast rota i jullådorna. Stjärnorna är på plats - så himla mysigt!

Titta så mässingen blänker! Det var länge sen jag putsade ljusstakar, men med tanke på resultatet skulle det vara värt att göra lite oftare.

Jag har målat några ljusstakar svarta. Två av dem var hiskelika furumonster förut, fick dem av svärmor när de flyttade. Undrar just vad hon tycker om färgen nu..... Jag är i alla fall väldans nöjd :) Har en till i samma stil som är gräsligt orange-röd, den ska bli vit istället, tyckte det räckte med tre svarta. Har väldigt många ljusstakar i den formen egentligen, men resten ska få vara som de är, de som har den rätta fina röda färgen.

Teburken med julte har fått flytta ut på fönsterbänken, ska ta mig en kopp nu!

Soffan i TV-rummet har fått några nya kuddar, de blå, marina kuddarna har fått flytta ut, nu är det bara rött och vitt som gäller. Tur att jag fick den där novemberutmaningen så att jag tog tag i mina syprojekt igen!

Nu ska jag fixa te och gå ner och mysa i soffan bland alla kuddar, det är snart dags för Nytt läge. I morgon blir det fackeltåg till kyrkan där vi firar första advent med att lyssna på kören och tillsammans sjunga några välkända julsånger. Jag är nog lika förväntansfull som mina elever - det ska bli så himla mysigt!!!

3 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad duktig du är. Jag är "bara" förkyld och småfebrig, men jag har nte orkat ta mig ner till källarförrådet där mina stjärnor och ljusstakar väntar på mig. Kanske imorgon...
Ta hand om dig!
Kram Anna

H A N N A S - F O R M sa...

Så adventsfint du har det!!!! Ska oxå ta fram julstjärnorna i morgon...Bor du i Roslagen??? Har själv landställe på Björkö...kanske i närheten?

KRAM och ha en fin adventshelg!
Hanna

Bitte sa...

Underbart med svarta ljusstakar !!!
Angående nytt läge tror det är det ända tvprogrammet som jag nästan får ångest av eller vad säger du.
Kommer han över din tröskel?
Krya på dig och ha en skön helg /Bitte