tisdag 11 november 2008

Novemberutmaning

Idag bestämde jag mig för att ta det lite lugnt på morgonen. Brukar stressa iväg för att hinna fixa lite innan barnen kommer, men i morse njöt jag istället av en lugn stund hemma. Levande ljus har vi varje morgon, men idag lyxade jag till med en kopp te och en hård smörgås till müslin. Har avokado istället för smör under skinkan, det måste ni pröva - supergott!



Jag har lite bloggtorka för tillfället, mörkret och längtan efter ett färdigt vardagsrum gör mig frustrerad och inte på världens bästa humör. I helgen började trots allt röra sig ordentligt på vårt bygge, bröderna var nämligen här och drog el! För en vardagsrumslängtande själ är det en vacker syn med de grå slangarna med elkablar i som slingrar sig i tak och väggar . Bilden är inte något vidare, det var beckmörkt ute så jag såg inte vad jag fotograferade. I den röda lådan ska en spot sitta, har en mellan varje fönster plus en i varje fönsterluft.



Jag hade tänkt ta tag i Annas utmaning idag, men den får vänta lite till. Hittade nämligen en annan utmaning hos Strandviksvillan som jag inte kunde motstå, novemberutmaningen "Använd det du har".


Jag har börjat rota bland mina tyger och redan känner jag hur inspirationen smyger sig på mig. Även fast inte vardagsrummet hinner bli klart till jul, så vore det ju kul att sy lite nya dukar och kuddar och pigga upp de andra rummen. Tror att jag ska börja med det röda tyget....

Hoppas att fler hänger på utmaningen - vore kul att se vad ni knåpar ihop!

3 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

nu blev jag också lite besviken.... jag vill kunna baka bröd..... men kakor är ju också gott! Hmm....

Kram L

Lösvirkesbyggarna sa...

Hm, låter som en bra utmaning. Jag har en del tyg som är värt att användas här hemma. Vet bara inte när jag ska hinna mellan vanliga jobbet och byggjobbet...
Kram Anna

StrandviksVillan sa...

OJ så kul att du är med! Har varit lite trögt för mig dock att få till något, men det är på gång ;)
Hade inte så snygga tyger som jag mindes, hihi!
Dina är åtminstone superfina!!
Anki