söndag 23 november 2008

Snö och soffor


Det är så vackert ute att det nästan gör ont! Ett riktigt tjockt snötäcke har vi fått, det gnistrar så vackert i solen. Borde ha gått ut och tagit en massa kort, men jag hade fullt upp med städning och rensning så det blev bara en bild genom fönstret.


Min idé om att möblera om i hallen mottogs inte direkt med öppna armar, så jag får nog låta det fröet gro ett bra tag till..... :( Men i väntan på det så fortsätter jag att rensa lite överallt. Idag har jag plockat bort gamla skålar, udda tallrikar och några vaser. Kokböckerna fick flytta in i köket men bara favoriterna fick följa med. Jag älskar kokböcker, men jag hade en hel hög som jag knappt tittat i, de är helt enkelt för tråkiga - eller krångliga. Favoriten är förstås Leilas "A Piece of Cake", föga överraskande, har nog aldrig prövat så många olika recept ur en enskild kokbok förut. Har du inte köpt den än så passa på att önska dig den i julklapp! Du har väl sett hennes nya program där hon lagar en massa julgott?! Onsdagar i TV4 plus, missa inte!!!!

När jag rensade tidningskorgen idag hittade jag en broschyr från Pergo. Rev ur några sidor som jag bara måste ha kvar, titta bara vilka fina bilder;


Lite kul med den vita däckstolen, det kanske man skulle testa innan vi köper nåt nytt :) Har länge spanat på Howardsoffor, men oftast är de ju inte helt billiga. Mio har i och för sig några snygga modeller, speciellt den för 23 ooo......


Blir det en Ektorp från Ikea kan man ju få två soffor och kanske några fåtöljer också och ändå ha pengar över. Gillar den vita, men .... nej, riktigt så vit är jag inte....En blårandig är nog mer vår stil. Fast jag skulle kunna tänka mig vita fåtöljer till.





Eller kanske en schäslong :)




Det är snyggt när sofforna står mitt emot varandra. Vet inte var bilden kommer ifrån, det är en gammal favorit jag sparat ner för länge sen.



Köpte två stjärnor till vardagsrummet i går, så nu är jag beredd när nästa fönster kommer på plats. Har köpt två vita amaryllisar och lite annat till advent, så under veckan blir det en del adventsfix - äntligen! Glöggen har vi dock tjuvsmakat på redan. J köpte Blossas årgångsglögg, 5 flaskor med 200 ml i varje, ett alldeles lagom smakprov. Vi har bara hunnit med 03:an med pommerans - himla god! I kväll blir det 04:an med vinteräpple, återkommer med en recention ;)

Det blir inte mycket bloggande nu. Det är så mycket möten och annat på jobbet och den tiden jag får över försöker jag pyssla och fixa lite, när jag nu inte fastnar i soffan förstås.... Det har blivit några dukar och kuddar den här veckan, men de får ni se så småningom, det är ju mycket roligare att visa när allt är fixat och klart. :)


Hoppas att ni får en riktigt bra vecka med en massa adventsmys!

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Jag gillade verkligen den sista Pergo-bilden! På den nästnedersta bilden med sofforna mot varandra fanns ett soffbord jag inte skulle ha nåt emot i mitt vardagsrum :)
Jag har också vita fönsterstjärnor, ifjol hängde dom i köket, men i år blir det nog vardagsrummet istället.
Kramis Anki

Sjöboden sa...

Ja vilka fina möbler... varför ska alltid finast vara dyrast :-/
Härligt med snö!

kram