onsdag 12 november 2008

Julpyssel

Även fast jag varje år planerar allt julpyssel jag vill hinna med, så brukar det oftast bara bli några arrangemang med mossa, kottar, julblommor och ljus. I år tror jag dock att jag kommer lyckas få ihop några fler grejer, främst vid symaskinen. Den där novemberutmaningen har fått mig att sätta igång :)




Ibland har jag lite ågren för att jag köpte en broderimaskin, för det har ju ärligt talat inte blivit så mycket broderande av. Nu när jag skulle sy första julduken tänkte jag förstås passa på och brodera nåt fint, men det blev bara en sekelskiftssöm som fick pryda duken. Det får bli på nästa duk istället, kanske en vit med silverstjärnor.... Hmm... ja, varför inte?!


De flesta broderier som finns att köpa till symaskinen ser rätt.... mossiga ut, klar tantvarning. Det får nog bli enfärgade i så fall, kanske vitt på vitt eller en text. Det finns ju många fina kuddar som det står "God Jul" på till exempel, en sån får det nog bli - kanske nästa projekt....
Natti natti!

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Men OJ, har du en så avancerad symaskin? Då borde du ju absolut använda den - hela tiden, hihi!
Snygg duk, man kan ju inte tro den är hemgjord!
Ha en trevlig och inspirerande helg! Själv har jag sytt klar en vimpel till dottern i kväll.