lördag 11 oktober 2008

Inredningsbloggåkomma

Idag var vi på Hem & Villamässan. Det fanns mycket fint att se på, men det var inte något nytt jag föll för. Kul ändå att gå där i lugn och ro, drömma om allt vi vill ha till vårt hus och titta på folk som drömmer lika mycket de också. Tänk så många drömmar det ändå cirkulerade där idag, så många människor som funderar över hur de ska fixa till det hemma. Sånt är lite roligt att tänka på, speciellt när man sitter och fikar och kan studera alla besökare som passerar.


Favoriterna var, som väntat, Newport, Årstiden, Lexington, Länna möbler och Englesson. Det fanns en och annan sak som jag skulle kunnat tänka mig, men det får vänta tills vardagsrummet är redo för piffning - om jag nu kan vänta så länge :)


Det blev istället annan shopping idag. Jag har, som så många andra bloggare, drabbats av fotofeber. Jag som knappt fotat alls innan jag började blogga, kan nu inte få nog av att försöka ta fina bilder. Har irriterat mig mer och mer på att bilderna inte alls blir så bra som jag vill (vilket naturligtvis bara är kamerans fel!) så nu har jag precis beställt en Canon EOS 450D från Kamera experten. Har läst mängder med recentioner från både användare och så kallade experter och då föll valet på den kameran.
Måste rekommendera Fototips.se där man som ni säkert förstår kan få ..... fototips (!) och Testfreaks där jag hittade alla recentionerna. Var först tveksam till att beställa av Kamera experten, har aldrig hört talas om dem förut, men såg på flera andra sidor att de fått höga betyg av andra som beställt av dem så jag tog mod till mig och gjorde min beställning. De är tydligen väldigt snabba med sina leveranser, så jag hoppas att jag har min dyrgrip här i början av nästa vecka. Spännande!!!!


Det var annat som också inhandlades idag, nämligen Boxerpaketet. Vi har länge hålllit emot, tyckt att vi klarar oss bra med TV 1, 2, 4 och 6 men nu kunde vi inte låta bli längre. Tänk att kunna se ännu fler inredningsprogram - underbart! Måste erkänna att jag dessutom ser fram mot att kunna se Oprah och Martha Stewart - tantvarning, jag vet - men kul är det lika fullt. För att inte tala om Sex in the city..... Ja, nu gäller det att se till att jag inte blir en riktig TV-holic, bloggoholic är trots allt att föredra, eller hur!? ;)

6 kommentarer:

Mjuka sa...

Låter underbart att gå på mässa och drömma sig bort!!! Jag har också införskaffat ny kamera. ett tips är att köpa exta objektiv. Mitt val föll på en Olympus.
Ha en skön söndag
kramar M

Bitte sa...

Halloj !
Låter som en trevlig mässa ni var på. Visst är det svårt att ta snygga bilder. En del bloggare är jätte duktiga fotografer, men inte jag inte en bild blir som jag vill.
Självklart att du ska måla skrivbordet det kommer att bli jättesnyggt.
Kram på dig Bitte

StrandviksVillan sa...

Skönt att kunna bara strosa runt på en mässa utan stress...
Den kameran hade ju jag också sneglat på, men valde slutligen en annan (hälften billigare) och den är jag jättenöjd med. Blir verkligen fina bilder, fast jag har nog förstått nu att det inte bara hänger på kameran... Man måste verkligen lära sig massor, om slutartider, bländare mm för att få ett bra resultat.
Ha en bra ny vecka!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej min bloggvän!

Åh, så underbart att bestämma sig för att satsa på en så fin kamera. En sådan skulle jag också vilja ha... Nu blir jag lite avis:) Kanske något jag ska önska mig till min 30-årsdag nästa år...

Måste också säga att jag tyckte mycket om ditt inlägg fråb förra helgen. Jag tycker inte att du ska visa bilder som är spel för galleriet, utan du gör helt rätt i att visa saker och ting som de verkligen är. Jättefin tvättsuga ni hade. Ps. Gillad eockså din lärarkalender:) Lycka till med omdömesskrivande och utvecklingssamtal. Går själv in i den tiden nu också...

Kram

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej min bloggvän!

Åh, så underbart att bestämma sig för att satsa på en så fin kamera. En sådan skulle jag också vilja ha... Nu blir jag lite avis:) Kanske något jag ska önska mig till min 30-årsdag nästa år...

Måste också säga att jag tyckte mycket om ditt inlägg fråb förra helgen. Jag tycker inte att du ska visa bilder som är spel för galleriet, utan du gör helt rätt i att visa saker och ting som de verkligen är. Jättefin tvättsuga ni hade. Ps. Gillad eockså din lärarkalender:) Lycka till med omdömesskrivande och utvecklingssamtal. Går själv in i den tiden nu också...

Kram

Sjöboden sa...

Åhh vad avis jag blir, har bara en skruttig digitalkamera. Inställningarna man gör på den gör ingen som helst skillnad! *blir tokig* Ska vara nyfiken o kolla in vad du köpt :-)

kramen