tisdag 22 juli 2008

Byggstart!


Nu är materialet på plats så äntligen kan vi sätta igång med bygget. I morgon ska J ta ner eternitskivorna och takpannorna och sen är det bara att börja bygga. Har längtat så länge att jag är alldeles pirrig :-) Det blir förstås mest J som bygger, tillsammans med grannen som är snickare, medan jag får fixa annat.
Jag har kommit igång ordentligt med en massa pyssel och organiserande av grejer, har massor med energi och inte ens ro att sitta ner och blogga (har aldrig hänt förr...). Det är så mycket jag vill göra, sy draperier, kuddar, gardiner, dukar, handdukar och måla sängbord, stolar, postlåda, ljusstakar, pallar mm mm. En del är redan färdigt, men det får ni se en annan dag.
God natt!

Nya handdukar från Gripsholm, köpta på Spriida i Norrtälje.

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj oj vad mycket spännande som händer för dig. Jag förstår att du inte har tid att blogga men då har man roligt om man inte hinner det ...:))

Väldans fina utemöbler du har köpt. Jag skulle vilja ha en sådan soffa som du visar med kryss, inte visste jag att det fanns utemöbler på Duka. Får nog kika in där

Lycka till med allt

Kram Lena

Anonym sa...

Vad roligt att bygget tagit fart! och vad mycket roligt pyssel du håller på med. Vad kul att du gillar vårt golv från Pergo! Vi är verkligen nöjda med det och det ser så fräscht ut och är lättskött : )
Målningen av däckstolen är har varit lagd lite på is de senaste dagarna då vi tagit renoverings paus. Vi kände att vi behövde ta det lugnt och hitta på lite roliga saker för att få tillbaka inspirationen. Men snart så ska den målas klart : )

Ha en bra dag!

Kram Maria

Handplockat sa...

Åh så spännnande kikar in för att önska dej en toppen fredag =)

E* sa...

Länge sedan jag kikade in. Vad spännande m huset! & vilka fina utemöblers Fynd Du/Ni gjort-att Du bara KAN hålla Dig från att inte montera upp hela balunsen!!!*impressed*/kram

Pellfia sa...

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en riktigt bra födelsedag mitt i allt byggståhej!Ni kommer få det så himla fint!! KRAAAM Ann-Sofi