fredag 4 juli 2008

Akeba i Norrtälje spanade vi länge på en rottningfåtölj med fotpall, den skulle passa så bra framför den öppna spisen som vill ha i vardagsrummet. I januari reade de ut butiksexemplaret och då kunde vi inte låta bli att slå till, trots att vi inte riktigt hade plats för den innan vi byggde in altanen. Vi flyttade om möblerna när vi kom hem och på nåt sätt lyckades vi klämma in den - finns det hjärterum finns det korgstolsrum :-)


Nu när det börjar bli dags (ja, vi måste förstås bygga klart vardagsrummet först, men det skadar ju inte att vara ute i god tid) för att köpa en till fåtölj så säljer Akeba inte den längre. Typiskt! När jag letade efter tillverkaren/grossisten på nätet, Artwood, visade det sig att de har jätte mycket fina möbler. Tyvärr hade de ingen lista på återförsäljare och jag lyckades inte maila dem. Nåja, får väl ringa istället när det väl är dags för att köpa den. Annars kan jag ju alltid åka till Helsingfors, för där fanns den i första favoritaffären, Papagena på Södra Esplanaden.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har oxå varit i Norrtälje påAkeba och kollat in de fina möblerna.

Vi letar landställe i Roslagen och då har jag tänkt liknande möblemang där.

Vi började kika lite förra sommaren, sålde landstället i Skån då.

Nu har vi ätit lunch och ska till stranden.

Ha en skön dag

Kram Lena

Anonym sa...

Hej!
Fåtöljen du har ser precis ut som min och den är köpt genom BRUKA design. Priser är runt 3700:- tror jag. Där kan du nog finna en till:)

Lycka till

mvh Lindis

Anonym sa...

Hej!

Du har något att hämta hos mig om du vill.

Ha en bra dag
Kram LEna

sand mellan tårna sa...

jodå.... jag hann med några inredningsbutiker, bla bruka och det var det viktigaste för mig.

Supersnygg fåtölj!!!

Kram L