söndag 13 juli 2008

Första "pysslet"

I höstas köpte jag en symaskin som kan brodera, tänkte att jag behövde ha något att pyssla med för att koppla bort jobbet. Det är Karna som inspirerat mig, hon syr och broderar så många fina saker. Det har dock inte blivit mycket gjort hittills, så jag har haft väldigt dåligt samvete för pengarna som spenderades på symaskinen. Har förvisso skapat broderier i dataprogrammet, men det är inte många stygn som har blivit sydda. Nu känns det dock som jag börjat få koll på hur det fungerar, både dataprogrammet och själva symaskinen, så nu ska här sys!



Dagens resultat är en handduk jag köpt på bruka och som jag broderat på. Det blev en strof ur "Barfotavisan" och det ska bli en handduk till med en strof från "Idas sommarvisa". Det är alla fina väggord som har inspirerat mig, tänkte att jag kan brodera istället för att måla på väggarna (fast jag ska nog måla på väggarna också, ska bara bestämma mig för var och vad först). Älskar att skriva, ord är vackra, speciellt med en sirlig stil. Eller det typsnittet Lexington använder. Så det lär komma mera, har många idéer som äntligen ska förverkligas. Himla kul!

7 kommentarer:

A Seaside House sa...

Så flott det ble! Kjempekoselig liten strofe, skikkelig sommerstemning:O) Ha en finfin kveld!

StrandviksVillan sa...

Visst är det kul att skapa nåt själv! Jättefin blev ju handduken! Jag skulle ha hur många idéer som helst om jag hade en sån maskin!
Jag gillar också Karnas blogg ;)

Anonym sa...

Vad fint du broderat : ) Du kommer att kunna brodera jätte mycket fint med din symaskin! Själv vet jag knappt hur jag får igång min.. hm men jag måste försöka, har fått hem det blå tyget till ute kuddarna som jag tänkt sy : )

Har inte hittat nån jätte bra loppis än. Var på en i Galleri näset på Rådmansö idag, men där fanns mest skräp! Men det pågick en utställning med fina roslagstavlor som absolut är värt ett besök! Den söta socker skålen hittade jag i hamnladan : ) Jag rekomenderar däremot bakluckan i Norrskedika mellan Östhammar och Öregrund, de har öppet varje lördag hela sommaren och där kan man göra fina fynd om man har tur.

Kram Maria

Anonym sa...

Tack för dina rara ord.....

Din handduk är underbar.... får man göra en beställning av dig.... med någon marin text på någon fin handduk, senare när du har ork och sommaren tagit slut? Superimponerad!!!!

Kram L (sandmellantårna)

Mary-maraisan sa...

Vad fint! Tänk vad praktiskt, vilka söta personliga "gå-bort" presenter du kan göra! *avundsjuk*

sand mellan tårna sa...

Nu har jag uppdaterat och jag tänkte på dig idag och fotograferade trädgården.... svårare behöver det ju faktiskt inte vara!

Massor av kramar! L

Anonym sa...

hej
vad kul med en till broderare på maskin , själv har jag hållit på med det sedan 1998 . Lika roligt fortfarande.