torsdag 3 juli 2008

Danska hem

Vilken härlig dag! Promenad, frukost i trädgården, sola och titta i gamla inredningstidningar, lunch i skuggan och så kaffe hos grannen. Det är inte dumt med semester! :-)

Jag håller på att gå igenom alla gamla inredningstidningar och klipper ut allt som ger inspiration till utbyggnaden (och en hel del annat också). Mycket fint finns det..... Speciellt kustnära hem i Sverige och så danska hem förstås. Här är två reportage från Danmark som främst gav mig inspiration till möbleringen. Tror de kommer från Drömhem & Trädgård, men jag är inte säker.






Ser ni, på båda bilderna är sofforna placerat framför atandörrarna med ett soffbord i mitten. Visst ser det härligt ut! Tänk, sitta där med en bok eller tidning och titta ut över trädgården. Så vill jag ha det! Jag blev tvungen att testa det i Visio för att se om det kan gå, men bilden blir svart så jag får testa igen i morgon. Nu ska vi iväg till Js jobbarkompis och äta middag :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina hem du visar bilder ifrån.
Precis en sådan Howard soffa har jag.

Jag gillar möbleringen och önskar att vårt vardagsrum var större så jag kunde möblera så....

Men man kan inte få allt.

Vad spännande med er utbyggnad, det ska bli kul att följa

Kram Lena