onsdag 2 juli 2008

Golv i kök och hall



Nu är det hög tid att beställa allt för inbyggnaden. Vi ska passa på att byta golv i alla rum samtidigt eftersom vi ska ha värmegolv istället för element. Plötsligt var jag, ok vi, tvugna att bestämma vad vi ska ha för golv även i hallen och köket. I resten ska vi ha ett mörkt oljat ekgolv från Dalafloda, Ek Artist Kaffe som ni ser här ovanför, och i hallen ska vi ha klinker i någon form. Frågan var nu vad vi ska ha i köket. Oljat ekgolv i köket är nog inte det mest praktiska, även fast det är det jag helst vill ha. Det lutar nu åt att vi tar samma klinker i kök och hall, frågan är bara hur det ska se ut.

Den här är från Höganäs. Inte dum, men kanske lite mörk?

Också från Höganäs

Klinkers från Stiltje. Det blir lite mer levande när det skiftar i färgen. Fast jag vill nog ha mörka fogar, de blir ju så lätt fula om de är ljusa.

Vi har bestämt att vänta med att beställa klinkers, det dröjer ju ändå ett tag innan det ska läggas. Tills dess hinner vi åka och titta och se hur de kan se ut i verkligheten. J är sugen på att ha en kompassros i hallen, vilket jag också ville ha förut. Nu börjar jag dock bli tveksam. Vad tycker ni? Kom gärna med tips och idéer, de mottages tacksamt!

3 kommentarer:

timelesshome annika sa...

Hej såg din kommentar så nu hälsar jag på dig.
Jag har en kompassros men jag har tröttnat på den ,min man ville ha det så fick det bli.Idag skulle jag inte ha gått med på det. Jag tycker dock att det passar om man har den stilen genomgående.
Lycka till med dina val.
Annika

StrandviksVillan sa...

Hmmm, få se nu vad allt jag tänkte på...!
Klinker i köket tror jag blir lyckat, enhetligt med samma som i hallen. Ju mörkare desto mer smulor o skräp syns...
Roligt att ni trivdes i H:fors! Har aldrig besökt de affärerna själv ännu... Superfina saker köpte du, lyckost!
Tror jag ska byta sida för sidelementen också, det ser bättre ut såhär ;)

Bitte sa...

Snygga golv, tur att inte jag behöver välja. Kram på dig /Bitte