måndag 14 juli 2008

Picknick och lite annat



Idag har jag träffat min vän AS och hennes son. Vi tog en promenad till parken vid Edsbergs slott och satt sedan där och pratade och njöt i solen. En underbar dag!
Varje gång jag träffar någon av mina vänner tänker jag att vi måste ses oftare, men så rullar tiden bara iväg, en massa annat kommer ivägen. Så trist, för vänner ger ju både glädje och energi. Måste helt enkelt bli bättre på att ta mig tid att träffa dem även i vardagen. Den här veckan tar jag i alla fall igen det jag har missat under året, i morgon blir det fika i Norrtälje med Å, på onsdag ska vi hälsa på A och J på deras landställe, och på torsdag ska jag troligtvis träffa tre andra vänner och ha picknick. Härligt!


Plockade in riddarsporrar idag, de låg ner i rabatten, ingen som har gett dem det stöd de behöver i livet.... Har ju planerat hur rabatten ska se ut, tagit bort det mesta och flyttat på det jag vill behålla. Men nu har vi bestämt oss för att bygga en stor altan (ett frö jag sådde hos J för evigheter sen, men som först nu slagit rot ;-)) och då måste jag planera och plantera om allt igen. Rabatten kommer att bli mycket mindre, men det gör inget, då blir det mindre ogräs att rensa. Då ska riddarsporrarna få bättre stöd, kanske vid spaljen där rosor och klematis klättrar..... Ni ser det framför er va?!


På byrån står fredagens inköp. På Ambiance på Bryggargatan i Stockholm köpte jag vasen och skålen från House Doctor. Lyktan är från Ica Maxi.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket härligt picknickställe!
Ser att du har broderimaskin. Jag har precis köpt en Janome till skolan som jag håller på att lära mig. Vilken maskin har du?

Kram Maud

Anonym sa...

Önskar dig en fin sommardag :)