torsdag 10 juli 2008

En underbar liten tjej är född!


Igår kom hon till världen, min brorsdotter. Det gick fort, bara 4 timmar från vattnet gick till att hon låg på mammas mage. Tre timmar senare fick hennes två otroligt stolta storebröder, farmor, farfar och jag hälsa på. Det var förstås världens sötaste bebis! Det var skönt att se att både hon och hennes mamma mådde bra. De blir förmodligen kvar på BB till på lördag, så då får jag ta hand om killarna ett par dagar. Killarna vill helst gosa med sin syster hela tiden, det är underbart att se hur de riktigt strålar av lycka när de tittar på henne!


Nu har de åkt tillsammans med sin pappa för att hälsa på tjejerna. Jag är kvar hemma hos dem för att ta emot dubbelsängen som ska levereras vilken sekund som helst. Lilltjejen kom en vecka för tidigt så det är en del pyssel kvar innan hon kan flytta in med sina förlädrar i det nybyggda sovrummet. Jag ska ta bilder när det är klart så ni får se hur fint det blir.

Det bankas en hel del här i huset, takläggaren lägger nytt plåttak, snickarna sågar upp väggen för ett glasparti i köksväggen och elektrikern kopplar in ny el i sovrummet. Vet inte riktigt var jag ska ta vägen, skulle vilja ha ett sånt här trädgårdsrum att gömma mig i...... Foto från Sköna Hem

3 kommentarer:

Handplockat sa...

Hej och grattis får man väl säga då =)
vilka bilder (som vanligt)
har en liten utmaning om Patina hos mej har du redan gjort den ? vill du vara med ?
hörs
kremelikramar

Anonym sa...

Grattis till den lilla tjejen!

Vilken otroligt söt bild. Det finns egentligen inget gosigare än små babyfötter....

Kram Lena

StrandviksVillan sa...

Grattis till nya släktingen! Vilken söt bild...

Mmmm, skulle inte va tokigt att ha ett sånt litet krypin på gården ;)